mijn hd heeft het plotseling heel druk, pc is supertraag, en ik deeeeeeee niks! hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Op dit forum ben ik meerdere malen fantastisch geholpen voor een trage pc. Echt een aanrader. Je bent even een paar dagen bezig omdat je steeds een logje moet plaatsen waarop je via het forum weer vervolgacties te doen krijgt, maar zeer de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien dat je virusscanner aan het werk is met een scan. dat kan de snelheid en de drukte op je harde schijf soms aardig beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klik even met rechtermuisknop op een vrij plekje in je taakbalk. Je ziet dan een menuutje, en klik dan taakbeheer.
Er verschijnt een keurig lijstje met zaken, waar je computer mee bezig is, en welke programma's actief zijn.

Met de 4 tabs bovenin, kun je ook even sorteren op o.a.
CPU gebruik en geheugengebruik. Vaak geeft je dat enig inzicht wat er aan de hand is. B.v. een update, een scan of een ander klusje. Als je een programma ziet, dat veel van je processor vergt, en je weet zeker dat je dat op dat moment niet wilt, kun je het programma aanklikken en vervolgens afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je pc een langere tijd traag zijn, dan kan het wezen dat het einde oefening is voor je harde schijf.

Maar het kan ook zijn dat er fouten zijn op je harde schijf, waardoor Windows trager is geworden.

■ Klik op de Start knop

■ Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Verkennen"

■ Klik met de rechter muisknop op de schijf die je wil controleren en selecteer "Eigenschappen"

■ Klik op het tabje "Extra"

■ Klik op de knop "Nu Controleren"

■ In de dialoog die verschijnt vink je beide opties aan en vervolgens klik je op start

■ Waarschijnlijk zie je een bericht dat exclusieve toegang tot de schijf nodig is en dat de schijfcontrole zal starten bij de volgende keer dat Windows gestart wordt. Klik op ok om akkoord te gaan.

■Herstart de computer

Nu zal checkdisk zijn werk doen! (dit kan lang duren)

hieronder een link waarbij je dit proces kan automatiseren