Ik wil van een zoomlocatie van google earth iets uitprinten, hoe doe ik dat?

Rekening houdend met de volgende eisen:
-Het moet uitgeprint worden op papier van plastic (zodat het resultaat zo is, dat het niet kreukt en scheurt)
-de grootte is ongeveer 2,5meter bij 2,5 meter
-Het moet een hoge resolutie zijn

Hoeveel zou dit in totaal kunnen kosten?
Iemand enig idee?

(plastic zou ongeveer het zelfde moeten zijn als de ondergrond van het spel twister)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Specifiek voor de afmetingen lijkt het mij handig dat je een zeer scherpe foto maakt van de zoomlocatie omdat de afdruk anders te weinig dpi kent voor het formaat wat je voor ogen hebt, wat resulteert in een onscherpe print. Maak dus een scherpe foto van een scherp scherm waarop het google earth zo scherp en helder mogelijk getoond wordt. Ik kan er helemaal naast zitten maar dit lijkt mij het best mogelijke.

Toegevoegd na 30 seconden:
Uiteraard ga je met die foto naar de drukker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn computer heeft een zgn snipper tool ''knipprogramma''. Daarmee kan je een jpg maken van een screenshot. Dus als je hebt ingezoomd tot het gewenste niveau knip je dat uit en sla je het in een zo hoog mogelijke kwaliteit op. Met die foto ga je naar een printshop. Ik vrees voor je dat de resolutie van je 2,5 x 2,5 meter print altijd slecht zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat noem jij een hoge resolutie? Er zitten grenzen aan de resolutie die de foto's hebben, die Google Earth gebruikt voor z'n services. Scherper dan jij het op het scherm ziet bij inzoomen, zal het op papier dus niet worden.

Waarschijnlijk moet de luchtfoto die jij nodig hebt, speciaal voor dit doel aangekocht worden en dat wordt een duur grapje.

Je kunt misschien op zoek gaan naar een bedrijf dat groot formaat prints (b.v. een bannerprintbedrijf) voor je kan verzorgen en die vervolgens uit laten zoeken hoe ze aan de gevraagde luchtfotobeelden moeten komen, want die ga je ook niet even downloaden en in photoshop opmaken.