iemand een goede tip voor een sociale n00b als ik die niet durft te bellen voor een afspraak ergens?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bedenk dat je voor een afspraak een goede reden hebt: Aan de andere kant zit een secretaresse welke als doel heeft met jou de afspraak te regelen. Niets sociaals aan. Gewoon zijn/haar taak. In jouw geval moet je iemand spreken / zien. Niets sociaals. Gewoon een taak. Dus gewoon doen wat je moet doen.

Er staan al veel goede tips. Ik heb er nog een: oefen het gesprek. Spreek eerst hardop uit, 'goedemorgen, u spreekt met .... ik bel om een afspraak te maken. ' Oefen dat voor je daadwerkelijk belt. Bedenk vervolgens welke reacties zouden kunnen komen. Wees daar reeel in, waarschijnlijk zal het zoiets zijn als 'wanneer wilt u een afspraak maken'. Schrijf alvast vragen op die je kan stellen en laat daar ruimte achter vrij, zodat je het antwoord op kan schrijven. Als je even tijd nodig hebt om te denken, herhaal dan even wat de persoon aan de andere kant net heeft gezegd. Bijvoorbeeld: 'o, dus de dokter heeft een volle agenda en ik kan deze week geen afspraak meer maken?'. Dan kan je even nadenken en daarna verdere vragen stellen. Succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100