Wat is de beste en meest betrouwbare externe harde schijf onder €100,-?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een Western Digital externe schijf van 1tb. Heb hem destijds voor 69euro bij bol.com besteld.
Ik gebruik hem als backup schijf, netwerkschijf, server, je kan het eigenlijk zo gek niet bedenken. Het ding maakt geen lawaai, en ik heb er zelf nog nooit geen problemen mee gehad na 2 jaar dagelijks gebruik.

Anders zou je eens bij een winkel als BCC of MediaMarkt rond moeten kijken, of je iets kunt vinden naar je gading. Echt slechte schijven worden niet meer verkocht, het is meer wat je voorkeur heeft; grootte, usb of apart gevoed, de behuizing, lawaai, snelheid van lezen en het beoogde doel waarvoor je hem wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga vandaag even op onderzoek uit bij de Mediamarkt, misschien dat ik ga voor een harddisk, maar flash drive is ook een optie. Ik ga het n.l. vooral gebruiken voor schoolwerk en dan is een klein apparaatje zonder voeding het makkelijkst. Bedankt voor je reactie. :)

Andere antwoorden (2)

Onder andere Lacie en Freecom zijn goede en betrouwbare externe harde schijven en zeker onder €100,00 verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Freecom vertrouw ik niet.
Die maakt ook troep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm: die ervaring kan ik (nog niet) met je delen. Ik heb van Freecom een usb memory. Ga nu toch maar voor de zekerheid naar Lacie kopieren.
Als je de meest betrouwbare wilt hebben, wordt dat een klein SSD schijfje met externe aansluiting. Maar ik denk dat je toch ook veel ruimte wilt hebben.
2TB Western Digital:
http://tweakers.net/pricewatch/245313/western-digital-my-book-essential-2tb-zwart.html
Western Digital heeft een bovengemiddeld goede naam - maar tegenwoordig is 't toch wel veel één pot nat als je in dezelfde prijsrange gaat zitten.

Toegevoegd na 38 seconden:
De genoemde schijf is 99 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vorige harddisk was een WD MyPassport 320gb, eerste keer moest ik deze terugbrengen omdat de schijf niet meer reageerde en alleen het lampje nog werkte. Daardoor ben ik toen een hele hoop bestanden kwijtgeraakt, tweede keer heb ik hem per ongeluk laten vallen en was ik gelukkig alleen een backup kwijt.
Een grote SD card lijkt mij inderdaad ook de veiligste manier, maar de snelheid daarvan is vaak wat lager. Bedankt voor je antwoord!