Waarom heet een Ruimteschip een Ruimteschip als het niet kan varen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Het is een vrije vertaling van het engelse "Vessel". Doorgaans betekent dit letterlijk een schip, maar in voorkomende gevallen kan iets anders, zoals een ruimtevaartuig, ook een "Vessel" zijn.

Vessel is hier dus letterlijk vertaald als "schip", wat eigenlijk niet correct is. Inmiddels is het wereldwijd echter zo ingeburgerd dat de engelsen zelf ook van een "space-ship" spreken in plaats van een "space-vessel"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Logica van de mens...
Hoe weet je dit eigenlijk zo zeker?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijkbaar versta jij onder varen het voortbewegen over water. Maar als jij met je fiets over de openbareweg rijd ipv een fietspad noem je, je fiets toch ook geen auto. Dus waren kan een ruimteschip dan niet door de ruimte varen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Het gaat mij om 't woord ruimte (schip) in het woord fiets zit het woord auto niet. dus je reactie voegt niet veel toe, lees de vraag nog eens iets beter ;) en kom met een correcter antwoord. hier hebben we allebei niets aan.
ruimteschepen gebruikt men voor ruimtevaart. het ruimteschip kan als deelnemer aan de ruimtevaart dus wel degelijk varen.