Hoe kun je een replica horloge onderscheiden van een echte.

Aan welke dingen aan de buitenkant van een horloge kun je zien of het een echte of een neppe is, het gaat om de merken TW STEEL en Emporio Armani.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.2K

Het beste antwoord

Dat kan je aan de buitenkant niet zomaar zien - tenzij je echt expert bent. En dan nog is 't de vraag of zo'n expert altijd een uitspraak over echtheid durft te doen zonder hem eerst even open te mogen maken (de achterkant eraf).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je merkt het binnen een paar weken vanzelf. Deze horloges kunnen slecht tegen vocht en beginnen na verloop van tijd vaal te worden en zelfs te roesten. Na niet meer dan een half jaar is hij 'op' en kan hij de vuilnisbak in.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik spreek uit eigen ervaring heelaas :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewicht.

Moeilijk om dat op de gram exact goed te krijgen.

Informeer dus naar het gewicht van zo'n klok.

Let wel op het bandje, dat heeft ook gewicht. Moeilijk dus.

En dan nog ben je er niet. Voor een expert is het soms ook moeilijk.

Maar als je een nepper hebt, dan troost je met de gedachte dat de uurwerken vaak net zo goed zijn als die van een echte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een breitling staat er een nummer achterop de kast en die horen uniek te zijn maar bij replica's zijn die nummers hetzelfde.
voor de rest zijn ze zo identiek dat je echt het uurwerk moet bekijken aan de binnenkant .