ik heb stekjes van een acer palmatum hoe groeien de wortels goed en wanneer in de grond stoppen? zonder stekpoeder speciale temperatuur?

bedoel met wann in grond stoppen binnen en wanneer in verband met wortels niet jaargetij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

De stekjes staan er om bekend dat ze heel moeilijk wortelen, 80% gaat dood. Maar je kunt het proberen, snijdt de stekjes schuin af en maak wat wondjes in de onderste cm. Doop ze in stekpoeder en zet ze in een mengsel van turf en zand. Haal het overtollige blad weg, en zet ze niet te warm weg.
Voorkom ook dat ze uitdrogen.
Als er wortels aangekomen zijn kunnen ze de tuin in.