Hun kun je bepalen of je doden kan zien?

Hoe weet je zeker dat deze personen dood zijn en niet toch levend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (7)

als je kijkt naar the sixt sense zie je een vertekend beeld, dit is niet hoe doden eruit zien, ze zijn als geest nooit meer gewond maar terug naar het punt waar ze op hun mooist waren. je herkent ze gelijk aan het hebben van een net iets te witte waas, ze beginnen ook altijd zomaar met praten en wachten niet op hun beurt. en meestal zeggen ze ook gewoon wie ze zijn. een levende ziel heeft een aura, een dode niet (tenminste niet dat ik weet)
geloof mij op het moment dat je een dode ziet herken je hem ook.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, altijd handig om te weten. En bovendien een heel respectvol antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je.
x
AWM
14 jaar geleden
Wat een onzin. Doden zijn dood.
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar zijn onzinnige antwoord laat je staan.
Mijn feitelijk juiste - maar niet zo prettig om te lezen - antwoord haal je twee keer weg.
Tijd voor wat zelfreflectie, sorry hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Panteao, jij verdient vandaag een -10 voor je moderatie.
AWM
14 jaar geleden
Modereren is moeilijk.
Ik doe het ook, op een redelijk druk bezochte website.
Het geheim is dat je eerst tot tien moet tellen, en je vooral niet moet laten meeslepen door je eigen mening.
Ik neem het Panteao dan ook niet kwalijk, elke dag leer je er weer wat bij.
Als ik achteraf inzie dat ik het fout heb gehad, dan zeg ik dat gewoon.
En dat werkt altijd. Tot nu toe, tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mooi uitgelegd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten eerste ik ben een zij.
ten 2e je weet niets van het onderwerp
ten 3e als je persoonlijk moeite heb met een mod ga je maar mailen en niet zo zwak alles over reacties gooien die daar verder niet op van toepassing zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens!!!!
een simpele oogtest bij de oogarts en last but not least: check hun hartslag!

(dit kan ook vervelende situaties opleveren... want het is niet echt complimenteus om spontaan iemands pols te checken en dan na het voelen van een hartslag zeggen dat je dacht dat diegene dood was...)

is diegene net dood neergevallen, niet eerst jezelf afvragen of je diegene wel of niet kan zien, eerst hun hartslag checken en als die gene echt dood is; mond op mond beademing en hartmassage toepassen!
* als mensen om je heen gaan staan en klappen denken ze waarschijnlijk dat je een mimespeler bent... je zag dus geen dode... :(
* als mensen je gaan helpen (hopelijk) en 112 gaan bellen, ben je waarschijnlijk goed bezig! :) je zag een dode! :)

lijkt diege al een tijd dood... (let op geur, lichaamstemperatuur, etc etc) vraag aan iemand in de buurt die er wel levend uitziet of je het wel allemaal goed ziet; wijzend naar de dode. uitkomsten bij alle mogelijke antwoorden spreken dan voor zich :)

als degene waarvan jij vermoed dat hij/zij dood is, maar die gene blijft wel op je afkomen... langzaam en stinkend naar rottend vlees (onverzorgd uiterlijk ook) en iets mompelt als "brrrainsss", dan heb je te maken met een zombie... wel dood, maar idd lijkt erg levend...

okay, bij zombies zou ik ook twijfelen... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenvraag: denk je dan dat je doden ziet? Waarom denk jij dat deze mensen dood zijn en niet levend?

Zelf geloof ik dat doden gewoon dood zijn en niet als geesten rondlopen. Maar ook al is dat veel waarschijnlijker dan dat ze wel rondlopen, er ís een (toegegeven, extreem kleine, maar wel aanwezige) kans dat ik het mis heb. Dat maakt mij geïnteresseerd in de reden dat je deze vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de vraag kun je zien dat de vraagsteller geen doden ziet en dat graag wil...
Hoe kun je bepalen of je een appel ziet? Je weet het als je er een ziet en niemand hoeft jouw uit te leggen hoe... Zo zit het ook met het zien van doden... Als jij een dode ziet, dan weet je dat en niemand hoeft jouw uit te leggen hoe...
Een dode is een lichaam wat gestopt is met leven... Heel simpel is dat en heel zichtbaar als je er een tegen komt...
En de doden die in de film the Sixth Sense voorkomen, daar hoef je niet bang voor te zijn, want die bestaan niet... Tenminste niet voor jouw, want anders zag je ze wel...
Hier sta je nu en tot zover snap je wat ik zeg... Ga niet buiten je begrip, daar win je niets mee, fantasie wordt niet altijd werkelijkheid... Dus stop met verzinnen en fantaseren... Hoe zou het zijn als je wens in vervulling ging en jij werd verantwoordelijk voor de doden hier op aarde... Alle kans dat je een nog vurigere wens zou hebben en die was dat het onmiddellijk zou stoppen dat horrorscenario wat je voorheen zo graag wilde...
Kennis schept verantwoordelijkheid en dat zou best wel eens zwaar kunnen zijn... Als jij nu eens wist dat je beste vriendin donderdag om het leven zou komen bij een roofoverval, stel dat je dat wist. Wat doe jij dan in al die tijd totdat het donderdag is? En hoe zou jij dit kunnen dragen? En hoe zou jij NIET kunnen ingrijpen en het gewoon laten gebeuren? Ik kan dat niet hoor, en daarom hoef en mag en kan ik dat niet weten... En ik ben blij dat ik niet zulke dingen hoef te weten van te voren...
Wees zuinig op wat je wenst, want het zou wel eens uit kunnen komen die wensen van je, en DAN?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is op zich al vreemd, bedoel je personen die zijn overleden en toch doorleven, dit zou je levenden kunnen noemen. Of zijn het overledenen die aan je verschijnen, dan zou het een hallucinatie kunnen zijjn, of een waan beeld. Je kan je ook afvragen, wat je ziet van degene die zogenaamd dood is en aan je verschijnt. Is het het beeld dat jij verwacht, of is het de werkelijkheid, die visueel niet meer bestaat. Of kiest diegene die dus dood is voor een verschijningsvorm. Ik moet je eerlijjk zeggen dat ik niet in een mogelijjkheid van het zien van overledenen geloof, wel denk ik dat je geconfronteerd kan worden met beelden die nog wel te maken hebben met een bepaalde energie die nog bestaat nadat iemand is overleden, )eigen ervaring), en als er al zoiets bestaat als een leven na de dood, dan ben je toch geen lichaam meer, en wat doe je hier dan nog in godsnaam. Wel een intressant gegeven, veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreek met z'n allen af de pincode mee in het graf te nemen. Als je dood bent en je bent in staat om met de levenden te spreken, geef het eerste je pincode door, die men nog met het oorspronkelijke bankpasje kan controleren. Als een medium allerlei andere dingen gaat zeggen, dan weet je direct dat hij wat uit zijn duim zuigt.

Krijgt het medium een pincode door en klopt de pincode, dan spreek je hoogstwaarschijnlijk met een dode.

(Overigens zijn vergelijkbare testen al talloze keren gedaan, altijd zonder succes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag en alle antwoorden gelezen, maar ik begrijp er werkelijks niets van. Waar gaat het nu over? Doden zien zoals in de film kan natuurlijk niet!
Je denkt toch niet dat er doden over straat lopen, waaraan je niet kunt zien of ze dood zijn? Doden lopen niet. Of heb je het over geesten zien?
Ook dat zal dan niet lukken, zo keurig in het pak, liefst wit. Of bedoel je echt geesten zien? Is deze vraag voor jou zo beladen dat je er zelf niet goed uitkomt?
Ik denk het laatste en wil je gewoon weten of je geesten kan zien en vooral hoe ze er dan uit zien.
Dan is mijn antwoord, ja, je kan soms geesten zien niet keurig in het pak maar vaag en schimmig, meestal vormloos en grijs van kleur, dus niet als een mens maar als een energie