Eeuwen geleden was er het Griekse Rijk en later het Romeinse Rijk. Is het mogelijk dat er ooit weer zo'n rijk komt?

Of is dat onmogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

De Europese Unie begint er wel enigszins op te lijken. Als er werkelijk een Verenigde Staten van Europa zouden komen, dan is dat iets dat met wat fantasie vergelijkbaar is met het Romeinse Rijk.

Overigens denk ik dat het heel lastig is om werkelijk Verenigde Staten van Europa te ontwikkelen, omdat alle landen na het einde van het Romeinse Rijk ieder een eigen geschiedenis hebben gehad. Een aantal ervan zijn nu koninkrijken, een aantal ervan republieken. Alleen al dat feit zal het vormen van Verenigde Staten van Europa heel moeilijk maken.
Antoni
14 jaar geleden
onmogelijk niet. Het is onmogelijk om de toekomst te voorspellen. Maar ik zie het voorlopig niet gebeuren want de volkeren die al soeverein zijn zijn daar veel te blij mee. Op het ogenblik zijn we in een fase dat juist veel volkeren soevereiniteit bevechten.
Zolang we sterk zijn en er weiniig armoede is zal elk volk in staat zijn vrij te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De VS zijn het Romeinse Rijk van nu, alleen de verpakking is anders. Waar de Romeinen hun legers uitstuurden om andere landen te bezetten doen de VS het vooral economisch, al hebben ze zelf natuurlijk ook hun land op de Indianen gewonnen.
En net zoals het Romeinse Rijk is ingestort denk ik dat we nu misschien de instorting van de VS gaan meemaken.
Of misschien zijn de Amerikanen de Grieken van nu en de Chinezen de Romeinen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben zo een rijk al. We leven nu in de era van de Amerikaanse heerschappij, ook al duurt dat waarschijnlijk niet zo lang meer....
14 jaar geleden
Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk.
Genoemde rijken zijn ontstaan door veroveringen van gebieden en tegenwoordig "verovert" men geen gebieden maar markten door o.a. samenwerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk zo ging het toch altijd zo... de Babylonisch, de turken, de moren, de romeinen ga zo maar door....

Nu leven we in de Amerikaanse overheersing... Zij stelen van de wereld, 20% gebruikt 80% van de wereldbronnen, is dat eerlijk?

Het volgende rijk zou best het Koreaanse kunnen zijn...
Maar wie weet, de toekomst is er nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of het Islamitische Rijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deva, ben je serieus?
lees het boek daniel in de bijbel