De afsluitdijk is een dijk, met daarin twee sluizen. De sluizen zijn de enige 'systemen' in de dijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe bedoel je systemen?

De afsluitdijk is er om het IJselmeer - de voormalige Zuiderzee - af te sluiten van de Waddenzee, Noordzee, Oostzee. Hiertoe is besloten nadat een Storm op de Zuiderzee (ik meen 1923) grote ravage had aangericht in Amsterdam. Om de Zuiderzee te reguleren is besloten tot de aanleg van de afsluitdijk...

Evengoed kan het nog flink spoken op het IJselmeer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk grond en asfalt.
Ik neem aan dat je de Stormvloedkering in Zeeland bedoeld?
Voor meer informatie over de bouw en systemen kun je het beste even naar de volgende website gaan:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zit er ook een ecosysteem in de afsluitdijk?