Waarom zie je altijd dat bij Bv militairen, politie en brandweer de Amerikaanse vlag op hun pak er anders op staat dan normaal?

Normaal zitten de sterren linksboven, maar op de pakken/ uniformen juist rechtsboven, weet iemand wat k bedoel en waarom dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Juist op Amerikaanse overheids uniformen staat de vlag zoals hij moet zijn. De amerikanen zijn erg patriottisch (vaderland liefhebbend) en zullen de vlag dus goed afbeelden.
Ik denk dat je een gespiegelde afbeelding hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar als de vlag verticaal op een uniform staat, meestal op de schouder of mouw is dit toch echt wel zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de vlag nog steeds zoals hij moet zijn. Sterren linksboven in de vlag. Dat de vlag niet horizontaal op de mouw staat lijkt mij vreemd. Heb je toevallig een afbeelding?
Niet mijn eigen tekst maar van een andere GV bezoeker

Dit is niet alleen in films maar in het echt ook. Het komt van de USA cavalry die in het westen van de USA forten had. Zo betekende een op de kop hangende vlag dus met de sterren in de rechter onder hoek, dat het fort werd belegerd. de sterren in de rechter boven hoek zoals je zoals je zelf zegt in films ziet betekent: wij zijn in oorlog (wij zijn buiten het fort aan het vechten) De Amerikanen in Afghanistan waren(zijn) in staat van oorlog dus is het mouw embleem omgedraaid.
Zo konden de eventuele versterking al op geruime afstand van het fort zien dat er iets aan de hand was en was het aan de commandant van de versterking, om passende actie te ondernemen