Hoe kies jij een beste antwoord op je vraag?

Zodra ik een paar antwoorden op mijn vraag heb loop ik die door.
Als ik vind dat er genoeg antwoorden zijn kies ik een beste antwoord als dat er is.
Maar hoe doe jij dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Als ik het antwoord op mijn vraag heb, sluit ik de melding. Als het een vraag is waar eigenlijk maar 1 antwoord op mogelijk is en meerdere mensen hebben hetzelfde antwoord gegeven is diegene die het eerste met een goed antwoord kwam diegene die met de 10 punten naar huis gaat.

Ik heb echter ook een vraag gehad, waarbij twee mensen me twee heel verschillende antwoorden hebben gegeven, die allebei goed waren, maar allebei het over iets heel anders hadden.
Ter verduidelijking:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eyes-wide-shut-ervaring.6715

Ik heb de vraag gesteld nav een andere vraag waar ze het over een eyes wide shut ervaring hadden. Beide antwoorden bleken goed te zijn.. Ja, dan krijgen ze van mij allebei een duimpje en kies ik geen beste antwoord.

Wat betreft mijn nog open staande vraag over de lekkerste curry-recepten... Op de laatste dag bekijk ik ze en kies ik er één uit die met het allerlekkers lijkt. De rest gaat een duimpje krijgen.

Ja, hoe moet je het anders doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij het antwoord die jij het beste vind zie je de mogelijkheid beste antwoord (met een sleuteltje er achter) druk er op en en bevestig dat je de vraag wilt sluiten. De vraag moet wel een tijdje open staan voordat je hem kan sluiten.

Toegevoegd op 16-05-2009 19:34:38
Of bedoel je wat is een goed antwoord om als beste antwoord te kiezen. In dat geval let je op de kwaliteit van het antwoord, hoeveel informatie het bevat, of het bevat wat je zocht, of er extra informatie wordt gegeven et cetera. Maar dat is een kwestie van eigen inzicht en smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is per vraag met gekoppelde antwoorden afhankelijk. Daarom plaats ik eerst een reactie wat mij tot die keus bracht bij het betreffende antwoord welke ik tot beste antwoord ga bestempelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef sowieso alleen beste antwoorden bij feiten vragen. En dan gewoon de eerste uit het rijtje die goed is.
Bij meningen vind ik dat je nooit een beste antwoord zou moeten aangeven, vind eigenlijk dat je bij het stellen van ee vraag een knop moet hebben 'feiten vraag' 'mening'. Ofzo