kan ik als burger een aanvraag indienen bij het koningshuis om de grafkelder te bezoeken en hoe groot is de kans dat ik een ja krijg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

ja, je kunt een aanvraag indienen (een aanvraag indienen kan altijd) Maar de kans dat je een "Ja" krijgt lijkt me 0,0%.

Toegevoegd op 04-05-2009 23:06:46
Even een aanvulling namens Wiki:
Geheimhouding
Rondom de bijzetting van leden van het Koninklijk Huis zijn vele rituelen en tradities. De kelder wordt door de Koninklijke Familie als een privédomein gezien en anders dan in Spanje, België en Oostenrijk is de kelder steeds gesloten en heerst er rond de kelder veel geheimzinnigheid.

De burgemeester van Delft, sleutelbewaarder van de kelder, opent de grafkelder enkel in bijzijn van twee leden van de AIVD en twee marechaussees. Hij gebruikt daarbij de kleine dienstingang naast het monument. Alleen beëdigd personeel mag werkzaamheden in de grafkelder uitvoeren. De toegangssteen wordt alleen verwijderd voor bijzettingen van leden van het het Koninklijk Huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, en de kans dat je een ja krijgt is 0,0%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiskundig gezien is die kans 50%, maar ik denk dat het in de praktijk al snel terugloopt tot 0%, tenzij je iets wil onderzoeken o.i.d.