en zijn mensen op mijn werk die vinden mijn houding niet,bijvoorbeeld mijn blikken of hoe ik dingen tegen hun zeg,hoe kan ik dat veraderen

ze vinden dat ik soms dingen zeg op een verkeerd manier,maar ik weet niet wat ze bedoelen,en als ik dan vraag of ze een voorbeeld willen geven kunnen ze dat niet,maar moet het toch veranderen,wie kan mijn helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

je zou aan je collega's kunnen vragen of ze je ermee kunnen helpen, hun zien aan jou het beste wat er aan jou veranderd kan worden.
sta open voor hun adviezen je moet nog lang mee in de maatschappij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult toch met hun moeten praten om te horen wat ze van je vinden. Zo aan de opmerking te horen ben je bazig of betweterig in je houding. Luisteren en gewoon open vragen en ruimte laten zou we eens de ingang kunnen zijn.
ronron1212
13 jaar geleden
moeilijk hoor zoiets, vroeger deden ze weleens iets met rollenspellen, filmen, opmerkingen doen en dan terugkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag of ze je begrepen hebben. vraag niet om voorbeelden. vraag wat ze precies niet begrijpen. als zij wat zeggen aan de andere kant, vat het samen en vraag of het klopt. zo kun je checken of jullie elkaar begrijpen. vraag of er een derde persoon mee komt luisteren, dat geeft een extra mening.
vraag niet alleen je collegas maar ook je familie en vrienden of zij het ook zo ervaren.

communiceren dus, zo duidelijk mogelijk, doorvragen en checken of ze je begrepen hebben.

je kunt ook eens een psycholoog om hulp vragen trouwens (via huisarts) of iemand op je werk van personeelszaken of zo. en vraag ook wat ze bedoelen met blikken en houding, vraag door tot JIJ hen begrijpt!

en als het een gebed zonder einde is, moet je het maar zo laten. er zijn altijd mensen die niet op hetzelfde level zitten als jij. maar door duidelijke communicatie kom je een heel eind.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of ze er de eerstvolgende keer dat jij een verkeerd vallende opmerking maakt iets van willen zeggen. Dan weet je ook meteen waar je aan toe bent.