waarom zegt een kikker in het nederlands kwaak en in het engels ravvit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.7K

Het beste antwoord

Een kikker zegt niets in welke taal dan ook. Het is maar net hoe het geluid wordt nagebootst en dat is in iedere taal anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Da's 't verschil tussen een kikker en een pad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee das niet waar
ik weet niet hoe het precies zit daarom heb ik geen antwoord gegeven op deze vraag maar het schijnt in heel veel talen met verschillende beesten zo te zijn en waar dat mee te maken heeft weet ik niet
maar het is iets wat je aangeleerd is en dat is per taal verschillend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahagsha
Ravvit is het engelse woord voor "kwaak".
Het betreft hier dus een vertaling.