Leren niet alles klakkeloos voor waar aan te nemen.
Dat er meer manieren van leven zijn dan dat van jou
anneliez
13 jaar geleden
Levensbeschouwing is een visie op het leven: wat het leven betekent, wat de waarde ervan is en hoe het geleefd moet worden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je levensbeschouwing geeft je een anker in het leven.
het is de leidraad die bepaalt hoe je je opstelt naar van alles toe.
13 jaar geleden
Ik denk dat het bedoeld is om soms stil te staan bij dingen en er gewoon over na denken. Misschien krijg je dan een betere kijk op dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbreding van je kennis, leren naar jezelf en anderen te kijken en te beseffen dat er meer is dan je eigen overtuiging.
Later zul je merken dat je flink wat dingen hebt geleerd waar je wel degelijk wat aan hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op school kan je je voorbereiden op je baan. maar wat heb je aan een carierre als je jezelf nog niet eens ontdekt heb? met levensbeschouwing proberen ze je "gezichtsveld" te verbreden. je leert wat van godsdiensten en filosofeert hier en daar wat. hierdoor "train"je je EQ. heel nuttig vak als je het aan mij vraagt.

Men traint hedendaags vaak alleen spieren, en niet de hersenen. terwijl die zo belangrijk zijn.