ik wil een nieuwe start maken, een andere baan, een nieuwe woonplaats, nieuwe mensen leren kennen. waar begin ik?

en hoe begin ik? iemand tips? waar moet ik rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom wil je dit dan, is er iets waarom dit zou moeten gebeuren? omstandigheden die aanleiding geven hiervoor?

Antwoorden (7)

Houd er iig rekening mee dat je je in het begin best eenzaam kunt voelen. Dit komt echter vanzelf goed.

Verder zou ik me eerst goed orienteren op waar je heen wilt (woonplaats), dan de werkgelegenheid in die regio bekijken, is dat OK, dan je zoektocht versmallen en de nieuwe woonplaats goed bestuderen (wat zijn goede en slechte wijken/straten, waar zou je juist wel graag wonen), zeg het een niet op voor je het ander hebt.

Wil niet alles tegelijk dus begin eerst met baan/woonplaats, voel je daar een beetje op je gemak in en zoek dan een leuke vereniging (muziek/sport) en meld je aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een andere baan zoeken in een andere plaats, via vacaturesites en dergelijke.
Nieuwe mensen leren kennen via sociale netwerken in die plaats (eetclubs, sportclubs, kookclubs, leesclubs, fotoclubs, wat je maar aanspreekt).

Addertjes onder het gras: een nieuwe baan vinden is misschien niet zo makkelijk, een nieuwe woning kan moeilijk zijn, ergens op een nieuwe plek wennen kan een tijdje duren en eenzaam zijn, en vooral: je neemt jezelf mee. Dus als het meer een vlucht is dan iets anders (dus niet zozeer: elders beginnen, maar vooral: weg van hier), zal het zeker niet helpen.
Overweeg voor jezelf of je niet een nieuwe start kunt maken in je huidige situatie, zonder dat je direct moet verhuizen of van baan veranderen. Ga op zoek naar een nieuwe hobby waar je mee bezig kunt zijn en waardoor je misschien ook weer nieuwe mensen leert kennen, schilder of behang je huis, soms helpt dat al veel.
(Geen idee of je daar iets aan hebt, maar ik kan ook niet inschatten waarom je eennieuwe start wilt maken.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als aanvulling op openstaand antwoord, sta open voor nieuwe contacten als je snel een netwerk van bekenden en vrienden wil beginnen. Ga bijvoorbeeld eens bij een hobbyclub of een vereniging, of doe iets als een paar uurtjes vrijwilligerswerk (misschien niet nodig als je genoeg contacten bij je normale werk hebt). Een breed sociaal netwerk is erg fijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt o.a. "waar moet ik rekening mee houden".

Je moet rekening houden met het feit dat je jezelf meeneemt!

Ik heb geen enkel oordeel over je situatie, of wat je van plan bent. Maar ik weet alleen maar, dat het soms voor kan komen, dat mensen die een nieuwe start willen maken, op de vlucht slaan voor zichzelf, of de situatie waarin ze zich bevinden. In dat geval is het mogelijk dat een nieuwe start niks oplost, of zelfs de situatie er niet beter of maakt.

Misschien zou je eens kunnen overwegen, een nieuwe start te maken, zonder een andere baan, nieuwe woonplaats, en nieuwe mensen. Dan houd je wat meer tijd over voor jezelf, en kun je eens onderzoeken waarom je dit nu eigenlijkwilt. En als je het toch per se zó wilt, zoals je schrijft, doe het dan geleidelijk. Ga b.v. eens rustig verhuizen, houd je baan, en neem nog eventjes geen afscheid van je "oude" vrienden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe start zit in principe in de mens zelf.
Een opeenstapeling van negatieve gebeurtenissen
kunnen een mens nopen om hun heil elders te zoeken.

Vervalt men in gedragingen die weer aansturen naar dezelfde negatieve spiraal, dan is geen enkele plaats
in bv Nederland een oplossing om opnieuw te beginnen.

Tot zover de diplomatieke omschrijving van een mogelijk probleem zonder de privacy van de mens aan te tasten.

Praktische dingen die ik aan kan dragen zijn oa;
zoek eerst werk in de nieuwe woonplaats, misschien is dat al een deel van de oplossing.
Mocht dat niet zo zijn, zoek dan ook een kamer of woning.

Wij wensen u veel wijsheid toe in deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zal ik naar een ander land gaan. Als je geen andere talen kent kan je deze jezelf eerst aanleren of anders ga je naar België.
Verder ga je opeens weg zonder dat iemand het weet en verbreek je al je connecties die je nu hebt. Zo kan je helemaal fris opnieuw beginnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen! Het lef hebben, je begint bij jezelf.