Kan een gewone plasma/lcd 3D beelden uitzenden? Als je een 3D-bril gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Ja dat kan, je kunt ook films kopen in 3D, een brilletje op en kijken maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen met een rood/groen brilletje kun je dan 3D kijken

met een actieve bril niet
het brilletje krijgt dan geen signaal van de tv om de bril te laten schakelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet, tenzij zoals hierboven vermeld met een rood/groen brilletje of iets dergelijk.
Het zou ook maar een beetje stom zijn, he? Een 3D tv kopen voor 25OO euro terwijl het perfect kan met een gewone. (Kan dus niet voor de duidelijkheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, oncuicelijkheid over dit onderwerp. Er zijn verschillende manieren om 3d beeld te creeeren. OM er drie te noemen: tweekleuren beeld groen/rood, gepolariseerd beeld en afwisselend beeld. Tweekleuren kennen we van vroeger, gepolariseerd beeld zie je in de bioscoop. De derde vorm gebruiken de meeste 3D tv's. Je oog heeft 25 beelden per seconde nodig om een bewegend beeld te zien. Als je 50 beelden per seconde uitzendt en met dezelfde frequentie je oog om en om afdekt kan je twee beelden waarnemen die je 3D laten ervaren. (twee beelden uit net verschillende hoeken is het geheim van 3D) Dus een TV met 50 hz en een bril die in de zelfde frequentie linker en rechteroog afdekt is geschikt voor 3D. Wat je nodig hebt is een bril en een kastje dat de frequentie van je TV synct met die bril. Een gewone LCD tv is geschikt maar kan het signaal niet leveren. Alleen daarom moet je ene 3D tv gebruiken of een 3D ready (kan iets ouder zijn dan 2010 model) TV. Een compatibiliteits probleem dus, geen principieel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan als je het juiste materiaal der voor hebt de goede 3D vril en natuurlijk een 3D film