rollen, daardoor houd je de economie gaande en kan het als nog gaan groeien (mits handig aangepakt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle andere mensen moeten het laten rollen, zodat de economie ervan profiteert. In de tussentijd laat ik het dan even groeien, en wacht tot de betere tijden zijn aangebroken. (en ik hoop dat er geen hyperinflatie komt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groeien.. Ja, geef mij maar zo'n geldboompje in de tuin.

Het lijkt me logisch dat er uitgaven nodig zijn om de economie te stimuleren, dus ergens zal iemand geld moeten laten rollen.

Ik heb trouwens liever geld dat niet rolt (biljetten dus in plaats van munten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ondernemer zeg ik dat geld moet rollen. Ook ten tijde van een economische crisis. Want daarmee voorkom je dat die crisis een echte bodemloze put word, waarin mensen op hun geld gaan zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegd. af en toe ben ik zo blij met jouw inbreng. ga zo door ! duimpje +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel...
Voor een gezonde economie moet het rollen. Als iedereen zou potten, dan zou dit niet goed zijn voor de economie. Het zou niet eens werken. Stel dat jij je geld wil sparen en stel dat jij dat doet door je salaris op te potten. Dat salaris verdien je bij je bedrijf dat iets verkoopt. Als niemand z´n geld laat rollen en dus niemand dat product koopt, dan kun jij uiteindelijk naar je salaris fluiten. Geld moet dus rollen naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het maar rollen. Bij voorkeur mijn kant op. Ik rol het daarna wel weer door naar iemand anders :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is: beide!

Je moet een deel van het geld laten rollen omdat je maar een keer leeft en dus optimaal moet kunnen genieten van die kostbare tijd op aarde. Daarnaast houden wij de economie draaiende door het geld uit te geven.

Een ander deel van het geld laat je groeien. Dit doe je door het geld "veilig" te investeren of tegen een goede rente vast te laten zetten op een (geblokkeerde) bankrekening. Groeien is verstandig omdat je natuurlijk ook wilt blijven genieten van het leven als je stopt met werken. Ook is het verstandig geld apart te houden dat je kunt gebruiken in geval van een noodsituatie (ontslag e.d.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij voorkeur naar mij toe rollen en dan groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat geld moet rollen. Natuurlijk moet je wat geld laten groeien voor het geval je erg veel nodig hebt, maar rollen is het beste; zeker nu het economisch slechter gaat.