Kun jij blij zijn met jezelf en zoja hoe heb je dat dan bereikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik ben niet altijd even blij met mijzelf, soms hoor ik mijzelf "snateren" en dan denk ik "mens hou toch eens je kop".
Of ik heb erg snel mijn oordeel klaar, niet leuk!
Of ik verlang van anderen dat zij net zo werken als ik zelf doe, ook niet leuk!

Maar ik ben ook geregeld blij met mijzelf, bijvoorbeeld als ik de moeite genomen heb echt naar iemand te luisteren of als ik iemand geholpen heb (gisteren ging ik vrolijk van mijn werk naar huis, ik had een collega nog even geholpen met het verschonen van een bewoner terwijl mijn dienst erop zat en dit werd erg gewaardeerd).

En soms is er zomaar, uit het niets, zo`n tevreden gevoel dan ben ik echt blij met mijzelf.

Ik ben wel heel blij met mijn gezondheid en daarom probeer ik zo gezond mogelijk te leven en mijn lichaam en geest goed te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja. Je best doen. Gewoon je best doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben superblij met mezelf.
na jaren van onzekerheid heb ik door therapie te volgen, en door gewoon ouder te worden en levenservaring op te doen het punt bereikt waarop ik dat volmondig kan zeggen :)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed!+1 voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi! +2
Ik ben vaak blij met mijn lijf.
Gewoon, omdat mijn lijf het zo goed doet.
Zware dingen sjouwen, uren langs het strand wandelen, na maar 3 uur slaap toch de hele dag braaf mijn (lichamelijk zware) werk doen - ik zou veel dingen niet zo kunnen doen als ik ze graag wíl doen, als ik niet in dit lijf woonde.
En daar ben ik heel blij mee.

(Ik ben een beetje een duracel-konijntje - als om mij heen mensen het op moeten geven, kan ik nog even dóór)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven, +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet nieuwsgierig, maar jaloers :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist omdát het niet vanzelfsprekend is - ik realiseer me dat - ben ik er zo blij mee....
Ik ben nog steeds niet 100% blij met mezelf, maar besef dat ik daaraan nog verder moet werken. Is ook niet erg trouwens, want ik heb wel een beetje van "eigen dunk stinkt"....dus niet erg blij zijn met mezelf is het hoogste niveau voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word steeds blijer met mezelf..
Ik probeer mezelf te accepteren met wie ik ben en hoe ik er uit zie. Ik BEN nou eenmaal zoals ik ben en probeer mezelf niet met een ander te vergelijken, die in mijn ogen mooier en beter is.
En dat maakt dat ik steeds blijer word :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was blij met mezelf toen ik het eindelijk voor elkaar had gekregen om 35 kilo af te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed van jouw, daar heb je toch wel een hele berg doorzettingsvermogen voor nodig :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve natuurlijk heel blij, mag je ook héél trots zijn op jezelf - wat een prestatie !!!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
35 kilo! Dat is zeker een prestatie om trots op te zijn. Ik doe er graag een +1 bij.
Door alles niet in zwart-wit te benaderen.
Er zijn zoveel andere kleuren ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA, ook ik ben blij met mezelf en heb dat 'bereikt'. Door ten alle tijden, heel dicht bij mezelf te blijven. En alleen dingen te doen en te zeggen, waar ik zelf voor 100% achter sta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante vraag congoleo, ik moest er toch even over nadenken. Ik merk namelijk dat ik blijer ben met mezelf wanneer anderen blij zijn met mij. Dit is altijd zo geweest en zal ook niet meer veranderen.

Maar ik ben erg blij met mijn zachte en lieve karakter. En ondanks dat er weleens mensen op mijn ziel hebben getrapt, veer ik altijd wel weer terug. En daar ben ik erg blij mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ,ik kan oprecht blij zijn met mezelf.
Doordat ik vecht en niet opgeef en hulp en vriendschap aanvaard als ie aangeboden word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, door mezelf te accepteren zoals ik ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ben heel blij met mezelf, omdat ik sommige knopen heb doorgehakt, wat niet al te makkelijk was. Ik heb daardoor een heel ander leven bereikt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben tevreden tot nu toe.... en hoop dat dat nog lang zo zal blijven!