Wat wordt er bedoelt, met aq (autisme)?

Volgens internet test is mijn aq 28, maar wat wordt er mee bedoeld.

Het heeft sowieso met autisme te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (1)

Psycholoog Simon Baron-Cohen en zijn collega's van Cambridge Autism Research Centre hebben de Autisme-spectrum Quotiënt, AQ, ontwikkeld om de mate van autistische eigenschappen bij volwassenen aan te geven. Bij de eerste grote meting waarbij de test gebruikt werd, scoorde de controle-groep 16,4. 80% van mensen met een diagnose van autisme of een aanverwante stoornis scoorde 32 of hoger. De test is echter niet bedoeld voor het stellen van een diagnose, velen die hoger scoren dan 32 en zelfs voldoen aan de diagnostische criteria voor het Syndroom van Asperger melden geen problemen bij hun functioneren in het dagelijks leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja oke, maar daar begrijp ik geen hout van. Ik heb ook nog dyslexie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het heeft te maken met Autisme. De score moet je zien als 'positieve' score. Met jouw score hoef je jezelf geen zorgen te maken, wat ik zie ligt het gemiddelde op 32-40 (eigen onderzoek)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je