Hoe komt het dat er nog mensen zijn die geen nieuws volgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Antwoorden (19)

Die mensen leven in hun eigen wereldje.
Hebben geen tv of computer.
Zijn zwaar gelovig
of hebben totaal geen behoefte aan al het nieuws dat in de wereld gebeurd of waar vele mensen mee bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zou geen nieuws zijn als iedereen het zou volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Kun je die uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevolgd nieuws is oud nieuws, en oud nieuws is geen nieuws. alsook Als iedereen het nieuws volgt, kunnen ze moeilijk in het nieuws, als onderwerp, komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar dit kan ik absoluut niet aan één of ander touwtje rijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me geen bruikbaar antwoord op de vraag dus van mij een -.
Kan ook gemakzucht zijn.

Ik kijk vrijwel geen televisie.
Krant heb ik niet altijd zin om door te bladeren.

Zonder nieuws kom ik mijn dag ook wel door.

Toegevoegd na 7 minuten:
Daarbij;

Als ik ergens iets over wil weten, zoek ik het wel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die mensen genoeg hebben aan hun eigen wereldje en hun doen en laten. En daar waarschijnlijk helemaal in opgaan. Zij hebben geen behoefte aan nieuws in de zin van "de waan van de dag". Mijn ervaring is dat deze mensen gelukkig(er) zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn misschien wel mensen die al genoeg hebben aan hun eigen ellende en die dat van de rest van de wereld er niet bij kunnen hebben.
Maar het kan ook gewoon desinteresse zijn, het kan ze geen moer schelen wat de rest van de wereld doet of wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is geen nieuws.. ik volg het nieuws ook niet..ik heb geen zin om elke dag die ellende te zien.. ik lees soms de krant op internet , maar dan heb ik het na 2 artikelen alweer gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is zoveel nieuws, je kunt niet alles volgen.

Ja misschien als je full-time journalist bent en er voor betaald krijgt en een aantal assistenten hebt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf volg ik het nieuws niet consequent, maar wel zo een paar keer per week.
Zoals de kabinetsformatie : Ze blijven kissebissen en je hebt er toch geen invloed op. Ik hoor het wel een keer als ze eruit zijn.
Vaak is het zo, dat als er iets gebeurt in de wereld, je er meteen mee doodgegooid wordt in de tientallen nieuwsprogramma's.
Als ik iets een keer hoor, weet ik het ook. Daar hoef ik niet elke dag voor achter de buis te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat het heel lastig is om goede nieuwsbronnen te vinden. Hedendaagse nieuwsbronnen zoals het Journaal en (gratis) dagbladen zijn vaak versimpelt en staan vaak vol van fouten dat deze nieuwsbronnen vaak niet meer serieus te nemen zijn. Steeds vaker wordt niet gekeken of een nieuwsfeit werkelijk nieuws is maar wordt enkel gekeken of het nieuwsfeit goed is voor de kijk of verkoopcijfers.
derhalve kijk ik zelf ook steeds minder het Journaal en lees steeds vaker buitenlandse kranten en veelal achtergrond artikelen, kijk documentaires en probeer ook probeer ook met (buitenlandse) mensen zelf te praten om mijn wereldbeeld te vormen ipv naar een journaal te kijken waar zaken zo gesimplificeerd wordt naar kinderlijk niveau waardoor men vaak de kern totaal mist.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast, niet iedereen is geïnteresseerd in nieuws. je kan prima leven zonder van elke hype op de hoogte te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga steeds meer geloven dat het beter is om geen nieuws te volgen. We zijn een speelbal van het nieuws geworden en de journalistiek is een hijgerige industrie geworden die elkaar achterna rennen. Wat is nieuws? Ken je het boek van Joris Luijendijk? Dan begrijp je wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb jaren lang bijna elk nieuws programma gevolgd. Nova, Den Haag vandaag, NOS, RTL nieuws, kranten noem maar op. Ik kies er nu bewust voor geen nieuws meer te volgen.

De rede dat ik geen nieuws meer volg is omdat ik niet beinvloed wil worden door de "mainstream" media. Wat overigens toch nog gebeurd via mijn sociale contacten. Ook vind ik het een verspilling van mijn tijd om mij bezig te houden met problemen van andere. Dit klinkt welliswaar zeer egoistisch en dat is het ook. Alleen zijn wij beinvloed om te denken dat egoisme per definitie slecht/fout is.

De media vind ik niet meer objectief. Het valt op dat het nieuws elke dag de zelfde onderwerpen heeft. Of je nu NRC, Telegraaf Volkskrant of AD leest. De bronnen zijn te herleiden naar een paar media giganten. Waarvan Reuter een is. De andere ben ik u nog even verschuldigd. (Quote: "Dit bericht word verzorgd door het ANP" ANP is een onderdeel van Reuter). De meningen van de onderwerpen verschillen vaak wel, want dat is wat de klant wil horen. De media word tegenwoordig gezien als een product; Ben je iemand die van sensatie houd?, dan lees je de Telegraaf. Denk je dat je intellectueel bent? dan lees je NRC... etc. Het fijt blijft dat er maar een paar bronnen zijn. Die naar mijn idee ook nog eens onderlinge afspraken maken. Dit kan ik niet bewijzen, wel heb ik genoeg onderzoek gedaan om dit voor mijzelf duidelijk te krijgen.

Zelfs nu ik mij tv niet meer aanzet, krijg ik nog voldoende mee van alle ellende die er gepropagandeerd word via de "mainstream" media. Als ik informatie wil weten over een bepaald onderwerp ga ik tegenwoordig zelf op onderzoek uit. Ik zoek naar meerdere bronnen en lees rapporten over het onderwerp.

Geloof mij vooral niet op mijn woord en doe je eigen onderzoek. Kijk ook eens naar "alternatieve" media om je eigen mening te kunnen vormen. Nu zie je alleen maar een kant van het verhaal.

http://www.argusoog.org/ is een goed startpunt, alhoewel ik het ook niet altijd eens ben met de berichten die daar gegeven worden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen hebben geen tv, pc of mobiel.
of ze leven in hun eigen wereldje.
maar ze kunnen ook steng gelovig zijn.
sommige bejaarden lijden aan dimensie en weten niet dat er tv's zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is onmogelijk geen nieuws te volgen. Hangt er gewoon van af wat je nieuws noemt. Ik noem bijvoorbeeld nieuws dat we een nieuwe papegaai hebben. En dat die zich dominant gedraagt tegen onze andere papegaai. En dat een vriend van me niet langer verliefd is op een vriendin van me. Wat heb je nou aan nieuws waar je helemaal niet bij betrokken bent? Wat gaat het mij aan dat er enkele duizenden kilometer verderop weer eens een IQ-loze zichzelf heeft opgeblazen of dat de Amerikanen weer een aanslag hebben geënsceneerd om de olie in het midden-oosten te kunnen stelen? Nieuws is heel erg relatief. Wie beslist wat er 'nieuws' is en op televisie moet komen?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een verschil tussen volgen en horen.
Als ik in de auto de radio aan heb en er komt 'het nieuws' dan hoor ik dat.
Als ministers weer vergaderen en de dag erna weer en weer en weer dan kan ik er voor kiezen de voortgang te volgen of niet.
Vandaag de dag is nieuws geen nieuws meer en vind ik het totaal niet interessant om voor de tv te hangen en te volgen wat bijvoorbeeld BN-ers weer allemaal overkomen is.
Tijdschriften staan ook altijd vol 'oud' nieuws.
Bovendien brengt de media altijd maar weer de halve waarheid naar buiten. Daarom hoeft het voor mij persoonlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen he niet leuk vinden om aan te zien, er gewoon geen zin in hebben of er te lui voor zijn ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die mensen er niet in geïnteresseerd zijn of geen geld hebben voor krant, internet of TV - en tevens dan ook weinig sociale contacten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik hier de vraag tegenkom over Wouter Bos, of ie nog demissionair minister is, zakt mij toch de pantalon enigszins richting enkels. Ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen zijn, die niet minimaal één maal per dag kennis nemen van het nieuws,dat toch op veel manieren tot ons komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen willen niet wat dat andere mensen lijden daar worden ze depressief van en zonder nieuws ga je niet dood van en waarom heb je behoefte om te weten dat er een beroemdheid weer een bekeuring heeft das toch niet belangrijk en het grote nieuws hoor je wel van andere mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen tijd
geen zin