Wat is het probleem van naakt zijn?

We worden allemaal naakt geboren. Desondanks vinden veel mensen naakt zijn eng en is het (correct me if I'm wrong) bij wet verboden om in je blote kont over straat te wandelen. Waar komt dat vandaan? Zit er een gedachte achter, of is er ooit iemand mee begonnen en is dat na een tijdje door iedereen overgenomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Antwoorden (10)

Je wilt niet dat lelijke mensen bloot over straat gaan lopen. En omdat je niet mag discrimineren geldt deze regel helaas ook voor mooie mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Supergave Avatar heb je Melissa... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vond 'm ook wel cool.
Waar laat je je handen?

Ze hebben je geleerd om er krankjorum over te doen...

Wat zit erachter? a multimillion dollar industry...

Adam was ermee begonnen... (Of Eva, in de ogen van Adam)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je handen? Wat dacht je van je kleingeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of je sleutels.
Ja, het is zo ongemakkelijk he. Ik denk dat we gewoon gewend zijn om altijd kleding te dragen en onze 'intieme plekken' te bedekken. Vanaf jongs af aan word dat er al ingewreven dat dat niet kan, en daarom leren we het juist aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom rust er een taboe op naaktheid en sex? Cultureel bepaald. De Grieken en Romeimen schijnen in dit opzicht veel minder preuts als ons te zijn geweest.

De joods-christelijke religie was veel preutser en verbond goed en kwaad met sex en naaktheid. Sex was goed als het gebeurde voor de voortplanting en sex was vooral iets tussen man en vrouw binnen het echtelijke verbond. Sex was des duivels als die alleen het plezier diende of als het sex betrof buiten het huwelijk.

Mijn probleem met naaktheid is de temperatuur. Het is meestal te koud om in Nederland in je blote reet te lopen. Jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De Grieken en Romeimen schijnen in dit opzicht veel minder preuts als ons te zijn geweest." Inderdaad. Voorbeeld: bij de Olympische Spelen in de Oudheid waren alle atleten naakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd. En homosexualiteit en vreemdgaan was ook geen taboe bij de Grieken.
De mens heeft zijn vacht verloren omdat dat seksueel aantrekkelijk was. De slimsten zagen er niet het aantrekkelijkst uit en zijn kleding gaan dragen om er beter uit te zien en daar de elite altijd door de massa wordt gevolgd dragen wij nu allemaal kleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die theorie ken ik niet. Heb je daar een bron van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat over het verliezen van de vacht is wel door wetenschappers onderschreven, de rest heb ik er bij bedacht.
Een probleem? Als je een tijdje in een sauna bent weet je niet beter en is het heel gewoon.
Door het verschil met de aangeklede wereld wordt naakt een probleem en eng.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat klimatisch, sociaal, hygiënisch, praktisch ('Lieve deugd, ik zit met mijn piemel tussen de autodeur') wel zo aantrekkelijk?
Een kleedje om je naakte lichaam lijkt me gewoon automatisch het eerste waar je aan denkt, ter bescherming alleen al. Al die winkelhaken die ik anders bij het naaktlopen in mijn lichaam krijg in plaats van nu in mijn kleren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel deze vraag aan een bosjesman ergens ver weg in de rimboe van Tanzania, en je krijgt een heel ander antwoord. Ik denk persoonlijk dat naaktheid hier vooral wordt geassocieerd met seks. Seks is voor veel mensen privé en wat privé is bedek (bescherm) je. Dat in combinatie met het praktische aspect en wellicht hygiëne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
men schaamt zich er voor.
dat is je niet geleerd
ik ken iemand die gaat vast niet met me mee naar de sauna
xxx zegt dan kijken ze naar je
raar heel raar maar als je vraagt wil je blood de straat op morgen nee dankje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt van opvoeding af... daar komt natuurlijk cultuur en omgeving etc gigantisch bij kijken...

in noorwegen gaan hele families naar de sauna en idd de romeinen en grieken hadden daar ook helemaal geen moeite mee... gezellige toiletten ook! :)

in zuid amerika (in de warme gedeeltes) laat men ook makkelijker huid zien...

en wij hier... in dat preutse en angstvallige (christelijke) koude gedeelte van europa... tja...

ik denk dat die preutsheid nu ook door heel veel onzekerheid wordt gevoed...
mannen die zichzelf niet kunnen inhouden en gek gaan doen bij het zien van meiden in een korte rok en bang zijn dat andere mannen net zo naar hun vrouw en dochters kijken zoals hij doet naar de vrouwen en dochters van andere mannen... educatie zal er ook wel bij komen kijken... maar vooral:

opvoeding... en daar komt natuurlijk cultuur en omgeving etc gigantisch bij kijken...