Hebben jullie nog een idee hoe ik het snelst uit mijn schuld kan komen van meer dan €24.000?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K
Annswers
13 jaar geleden
Je bent goed begonnen door te zoeken naar oplossingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We weten eigenlijk te weinig om goed antwoord te geven.
Heb je werk? Bij wie de schuld? Wat is jouw aflossingscapaciteit? Hoe is de schuld ontstaan? Ect..

Antwoorden (22)

Via de schuldsanering. Of de staatsloterij winnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schuldhulpverlening, of schuldsanering misschien
het is n paar jaar op een houtje bijten, nietl euk, maar wel effectief
anneliez
13 jaar geleden
Hard werken, weinig uitgeven en met het geld dat je overhoud je schuld afbetalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beroep doen op de schuldhulpverlening in jouw gemeente, zij zetten alles voor je op een rijtje, schrijven schuldeisers aan over een regeling of sanering van jouw schulden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent waarschijnlijk (sorry als ik het fout veronderstel) in de schulden gekomen doordat je meer uitgaf dan dat er binnenkwam.
Het uit de schulden komen, is hetzelfde proces, maar dan omgekeerd.
Klinkt heel simpel, maar zo is het wel.
Zorg dat je bij iedere euro beseft dat je ook een euro moet binnenkrijgen en dat je dan nog steeds pas op dezelfde stand staat.
Uiterst voorzichtig met uitgeven en zorgen dat er zo veel mogelijk binnenkomt. Een krantenwijk, schoonmaakwerk, postbode, chauffeur, nachtportier, whatever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad schuldsanering is een optie, maar niet de beste optie. Wellicht zou je eens kunnen informeren bij een Stadsbank of zij je een lening kunnen verschaffen. Maar dat hangt weer af van het feit of dat je inkomsten hebt.

Wat je ook kan doen is met de desbetreffende instanties waar je de schuld(en) hebt een goede regeling treffen. Degene waar je schulden hebt, of dit nou een bank, incassobureau of gerechtsdeurwaarderskantoor is, zijn nooit te beroerd om een regeling te treffen, en kom deze dan ook na.

Bereken zelf hoeveel je nodig hebt in levensbehoefte, en los de rest af. En dan zul je misschien een aantal jaar niet al teveel te besteden hebben, maar ja dat is niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulp zoeken.
En er op rekenen dat je de komende tijd niets of nauwelijks iets kan uitgeven.

Het snelst?
Ik ben bang dat dat niet zo snel gaat, als je het goed wilt doen en er echt van af wilt komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar HC. Speel op 36 rood bij roulette.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst terug gaan naar de periode voordat je in de schulden raakte. Pak pen en papier en schrijf eerst eens de vraag op "Welke problemen heb ik in het verleden gehad,waardoor ik van €1,- plotseling aan de €24.000,- schuld zit.
Eerst beginnen bij het probleem,dan zijn het er opeens veel meer verschillende probleempjes wat leid tot de Oorzaak van het probleem, ook dat opschrijven en dan kom je op het einde uit bij het Gevolg van het probleem, en dat is de €24.000,- schuld.
En maak een afspraak bij de huisarts want schulden hebben dat vreet enorm veel energie en het kan ontstaan uit psychische klachten, maar wat vrijwel zeker gebeurt is dat het zich gaat uiten in psychische klachten, en psychische klachten gaan zich ook uiten in lichamelijke klachten. En dan gaat het helemaal fout, en de huisarts kan dan verschillende instanties inlichten en jou doorverwijzen want zonder maatschappelijke en psychische hulp gaat het echt niet lukken. Maar in de schulden raken is zo gebeurt,maar uit de schulden raken kan jaren en jaren lang duren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik wens je heel veel sterkte,en dat er ook voor jou ergens een geldboompje mag gaan groeien.SUCCES!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen, is het volgende:

Maak een lijst van je schuldeisers:

Bepaal de ruimte in je inkomen.

Doe je schuldeisers een afbetalingsvoorstel.
Dat hoeft niet te betekenen dat je alles betaalt. Maar b.v. 70%, je kan een beetje onderhandelen. Hou daarbij die drie jaar van de schuldhulpverlening in de gaten. Dus als je 8000 euro per jaar wilt afbetalen, zou je E 750.-- prt maand moeten betalen.

Neem een bijbaan. B.v. oppassen, kranten rondbrengen, nachtdiensten.

Voor de belasting vraag je via het formulier: Vermindering of kwijtschelding van belasting een regeling.
Als je die krijgt, kan je de overige schuldeisers in de wacht zetten, want belasting is altijd preferent.

Stel alle schuldeisers op de hoogte.

Als je al deze administratieve handelingen niet wilt verrichten, ga dan naar de schuldhulpverlening:

-je bijt gegarandeerd op een houtje,
-je moet de SHV ook betalen, ik meen 10% van je inkomen
-je bent afhankelijk
-ze maken veel fouten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maken ze echt zoveel fouten Ineke?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik heb het gezien bij clienten, en ik heb er nu al twee maal een documentaire over gezien. Er zullen veel goede zijn, maar omdat je totaal afhankelijk wordt, mensen krijgen 50 euro per week, is het niet fijn, als ze fouten maken. De overzichten worden soms te laat verstrekt. De client heeft geen controle meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen zelf oplossen en 'op een houtje bijten' zit nog een traject. Voor de volledigheid van je antwoord zou je dat ook kunnen benoemen. Los daarvan...voor 24.000 euro is het MI niet nodig de schuldhulpverlening in te gaan, dat kan je prima zelf uitstippelen (met of zonder hulp van een hulpverlener). Kwestie van inderdaad goed onderhandelen over de restschuld die betaald moet worden... durf gerust je schuldeisers inzicht te geven in je inkomsten en in te zetten op 40% terugbetalen van je schuld ipv 70%. Goed antwoord verder, van mij een +
Hoe snel je uit de schulden kan komen heeft alles te maken met je inkomen en je vaste lasten. Je vaste lasten zijn over het algemeen je grootste uitgaven. Hier kun je kijen naar abonnementen en overige zaken die je eigenlijk niet nodig hebt duurt wel een jaar voor je er vanaf bent maar daarna scheelt het wel geld. Verder kun je bezuinigen op alle andere uitgave en goed opletten waar je je etenswaren koopt kan soms vel geld schelen. Kritisch kijken naar jke uitgave en niets normaal vinden. wonen en eten is de basis. Misschien heb je ook een auto die kan je verkopen heb je weer geld en bespaart enorm.
ronron1212
13 jaar geleden
Iets verkopen, een goede baan hebben, alleen uitgeven aan eten (kijk wel wat het goedkoopste is en vergelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor overzicht, weet wat er binnen komt en wat er uit gaat en neem dat eens goed door, wat kan minder in de uitgave en hoe kan je voor meer inkomen zorgen.

Het hangt af van je schuldeisers en jouw inzet of je dit zelf kan of dat je beter hulp kan vragen.

Heb je voor jezelf duidelijk wat je elke maand kan missen, verdeel dit over je schuldeisers en neem contact op met de schuldeisers en overleg wat je maandelijks kan aflossen. Los elke maand iets af al is het nog zo weinig, maar zorg dat je meer aflost dan de rente want anders kom je er nooit uit. Maar elke maand betalen is echt belangrijk, dan ziet de schuldeiser ook dat je er alles aan doet en kan je na een tijd eens gaan praten of er iets van de schulden af kan eventueel.

Zorg dus dat je automatisch betaald, elke maand als je inkomen binnenkomt, net als je huur , gas water en licht en ziekenfonds, zo heb je je vasten lasten betaald, van wat je over houd zal je moeten leven.

Neem regelmatig alles eens goed door, waar kan je toch nog op bezuinigen, vaak kan je op boodschappen het meest 'verdienen' .

Afhankelijk van je inkomen zal je best wel even bezig zijn om die 24.000 af te lossen, maar het is te doen.

Zorg in ieder geval dat je nooit meer in een dergelijke situatie komt, alhoewel je het niet altijd zelf in de hand hebt.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem contact op met..deco gevestigd in klundert.dat is een bureau van petje af,echt waar.ik heb er al meerdere mensen naar toe gestuurd.(dit is geen reclame)en hun zorgen dat alles in orde komt,echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. je aansluiten bij een kerkgemeenschap en daar je schuld kwijt laten schelden. Zij betalen deze voor je.

2. familie vrienden geld lenen en deze terug betalen met een goed vaststaande regeling.

3. bij de bank,...duurt bij zo`n bedrag 8 jaar,..elke maand ongeveer 350 euro

4. combinatie van deze 3 doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
win de jackpot bij een loterij of doe zuinig aan.
als je te veel geld uitgeeft aan kleding bijv. koop dan even geen kleding als het goed is heb je er wel genoeg.
als je veel computerspelletjeskoop en uren achter een scherm zit,doe dat maar een uur per dag en koop geen spelletjes meer. voorderest is het gewoon zuinig doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-huishoudboekje maken
-vragen om hulp

-auto wegdoen
-stoppen met roken
-abonnementen stop zetten die overbodig zijn
- geen luxe dingen meer

Keihard afzien dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet meer over jezelf vertellen om hier een goed antwoord op te kunnen geven:
-leeftijd, enz.
-werkmogelijkheden, wat kan je, wat vind je leuk, (met leuk werk is het makkelijker om meer uren te draaien) enz.
-hoe is je schuld opgebouwd: is het een studieschuld met lage rente of een creditcard schuld met woekerrente?

Sowieso:
-schrap zoveel mogelijk kostenposten:
-alle abonnementen, onnodige verzekeringen, enz. (zonder gsm kan bijna niet, maar voor 7.- p. maand heb je 300 min.)
-woonkosten hakken er ook in, maar onder een brug wonen is ook niet lekker. weinig over te zeggen omdat ik je situatie niet ken.

verder:
Met 700.- per maand ben je er in 3 jaar af (als er tenminste geen hoge rente's/boete's zijn)
Dit is goed te doen als je geen beperkende factoren zijn. Ik ken jongens die er ruim het dubbele, naast hun gewone baan, bijverdienen. Bijvoorbeeld met schilderen of bestraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als eerste naar de gemeentelijke kredietbank gaan.Zij gaan alles uitzoeken en proberen een regeling met de schuldeisers te sluiten.Lukt dit niet dan kunt u waarschijnlijk in de WSNP komen.Maar u moet hiervoor eerst naar de gemeentelijke kredietbank en alles laten uitzoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was ff de naam kwijt maar idd de gemeentelijke kredietbank en WSNP
via de schuldsanering maar je komt er niet zomaar in je kan ook afgewezen worden. wij goddank niet zijn er sinds 2009 uit en het voelt zo goed. Maar er wordt eerst bekeken en door de rechter toestemming gegeven dan krijg je via de rechter ook een bewindvoerder aagewezen. het duurt wel ff allemaal maar is het zeker waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wietplantjes gaan kweken, al brengt dit natuurlijk ook een risico met zich mee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lening of besparen en kijken naar kortingen daar een aanbieding enz