Waarom zijn er derde wereldslanden?

Waarom ? Als je ziet wat die mensen in die landen meemaken !

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In de onderstaande link staat een heel stuk geschreven over het hoe en waarom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als zij het niet zo slecht hadden, had jij nooit deze vraag kunnen stellen op je computer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn derde wereld landen omdat de "rijkdom" oneerlijk is verdeelt. In de westerse wereld wordt rijkdom nog al snel afgemeten aan inkomen. Men vergeet echter dan rijkdom niet ligt in het hebben van materiaal, maar of een streek of land in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien. In de dicht bevolkte westerse wereld kan dit alleen fabrieksmatig nog. In de van door oorlog geteisterde Afrikaanse landen gaat dat niet.

Je kan je afvragen, of een door oorlog en interne conflicten geteisterde hoorn van Afrika wel tot een derde wereld zou gerekend moeten worden, als je begrijpt dat hier de in tijd van vrede de grootste graanschuur van Afrika ligt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo is het langzaam gegroeid, mensen begonnen op hetzelfde 'niveau', maar doordat het ene volk zich beter kon aanpassen en dus overleven dan het andere volk, groeide dit volk meer. De andere volkeren blijven achter en deze afstand wordt steeds groter.