Wat is het DOEL van Goeie Vraag! ?

Nou, inmiddels zit ik net aan niveau twee en ik begin namelijk al aardig ingeburgerd te raken in het reilen en zeilen hier op GV, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat nou precies het doel is.

Het is natuurlijk nog een vrij nieuwe site, en er zijn al duizenden vragen en nog meer antwoorden langsgekomen. Veel vragen zijn gesloten vragen, waardoor je een soort kennis-database zou kunnen opbouwen.

Echter, omdat die vragen ook weer sluiten en de info kan verouderen, zou je met een veroudere kennis-database komen te zitten.

Daarnaast zijn er ook veel open vragen, waarbij na verloop van tijd inzichten kunnen veranderen, nieuwe invalshoeken kunnen komen, omstandigheden andere antwoorden zouden opleveren enzovoort.

Maar zeker voor mij is het ook een heel groot deel entertainment ; kennis, meningen en ervaringen delen, van elkaar leren, dingen te weten komen, antwoorden vinden op vragen die je nooit had bedacht te stellen, je inzichten toetsen aan de meerderheid, etc.

Voor een forum kom je net wat discussiemogelijkheden tekort (maar dat vind ik ook een pluspunt; je krijgt feitelijk maar één kans om te zeggen wat je ergens van vindt. Dat is per 'draad' wel weer overzichtelijk. En een uitdaging.

Welk doel heeft GV ? Ís er een vooropgezet doel om naar toe te werken, of is het zuiver als spelletje / entertainment cq infotainment opgezet ? En lijkt dat doel nog binnen bereik te liggen, of is/wordt het doel in de loop van de tijd aangepast aan de uitwerking ?

** edit**
Dat was een beetje erg dom ; had eerst nog twee antwoorden moeten geven ; nu moet ik weer wachten tot ik weer niveau twee ben. (:ramt even een paar keer met de kop tegen de muur: )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1 voor de goeie vraag
nog iemand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank iedereen ; nu hoor ik er (weer) helemaal bij :wink:

Het beste antwoord

Ik ben blij dat je de vraag nog even open laat staan. Er zijn er hier zat die binnen enkele uren de vraag sluiten om de 3 punten terug te krijgen. Je krijgt ze écht terug, ook over een week ;o)

Er zijn verschillende doelen denk ik.

Een van de belangrijkste is versterking van het netwerk van Ilse Media. Niet zo zeer voor de naamsbekendheid van het merk Ilse, want dat komt bijna nergens terug. Maar de website genereert verkeer van en naar Ilse websites zoals Startpagina, web-log, kieskeurig etc. Google slaat deze website enorm hoog aan. Een vraag is binnen een paar minuten vindbaar op Google. Daarmee worden ook de links naar andere websites op GV door Google hoog gewaardeerd. En als die linken naar pagina's binnen het Ilse netwerk dan is dat mooi meegenomen. Qua SEO (Search Engine Optimalization) is deze website de meest briljante zet die ik tot nu toe heb gezien.

Een ander doel is reclame. De advertenties binnen het Ilse metwerk leveren geld op. Daar wordt Ilse vast niet exorbitant rijk van, maar er kunnen wel een aantal medewerkers een boterham mee verdienen.

Ook denk ik dat deze website een soort experiment is. Ilse was vroeger een goede nederlandse zoekmachine. Die is geheel ingehaald door Google. Maar google moet het hebben van automatische ranking van informatie d.m.v. ingewikkelde protocollen. Websites als Goede Vraag en Startpagina moeten het hebben van mensen die de informatie geven. Startpagina is ooit succesvol geweest met het aanbieden van een pagina vol linkjes. Dat voldoet al lang niet meer. Internet van morgen gaat om interactie tussen mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat hem nog even open maar ik denk dat ik het beste antwoord al heb. Bedankt !! Ik had voor gisteren, eigenlijk vandaag dus echt nog NOOIT van Ilse gehóórd, en durfde er nog geen vraag over te stellen.......

Andere antwoorden (8)

http://www.goeievraag.nl/vraag/belangrijkste-doel-mee.8657 Zie deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt er niet om onze specifieke doelen gevraagd, maar om het doel van GV in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal. Ik had die vraag trouwens NIET gevonden met het stellen van deze, dus vind de link WEL interessant.
Het doel is denk ik een kennis database. De stellingen zijn leuk maar ik vraag me soms af of ze hier horen. Ik gebruik zelf af en toe yahoo answers om antwoorden te vinden op vragen die ik heb (ik zoek dan alsnog via google maar vind vaak de vraag zoals ik die heb op yahoo answers).

Soms heb je een simpele vraag bijv. hoe versla ik de eindbaas in computerspel X. Dan kun je wel heel veel websites gaan doorzoeken, maar met een beetje geluk heeft iemand de vraag al gesteld op een website als goeievraag en heb je dus direct antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beschouw GV als informele informatiebron. Als een soort populair/wetenschappelijk naslagwerk. Uiteindelijk stel ik niet zoveel vragen en beantwoord ik ze ook zeker niet allemaal, maar ik steek heel wat op door veel te lezen.
Eenieder pikt er toch uit wat hem/haar interesseert.
Je moet er soms wel snel bij zijn ja, sommige vragen zijn verdwenen voor je er erg in hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo zie ik dat ook...
Voor ons is goeievraag een manier om kennis uit te wisselen en meningen te vragen. Wat de bedoeling van goeievraag als site is, moet je niet aan ons vragen, maar kun je alleen vragen door contact op te nemen met de mensen die deze site gemaakt hebben. Wij kunnen slechts gissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Publiciteit en een gat vullen dat later door een ander opgevuld zou kunnen zijn... Ilse Media wil dit product in handen hebben en houden...

En ze zal het op enig moment verzilveren, hoeveel denkkracht en feiten die up to date zijn is altijd later een boek of naslagwerk van te maken, op papier of in cyberspace...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat Ilse Media er beter van wordt. Of dat nu is door in de toekomst reclame toe voegen, of ons naar een ander site te lokken is me nog niet duidelijk. We zullen het wel zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vraag is afgesloten, en/of je als anoniem hierop terecht komt, staan er plots google-adds bij ... en dan gaat de kassa rinkelen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vraag kun je hier verloren.Ik bedoel ermee dat je een vraag hebt en niemand weet of wilt het antwoord geven.
Dan stel je hem gewoon op deze site en dan zijn er 4000 kansen om een antwoord te krijgen.