Hebben jouw gedachten een sterke invloed op de wereld om je heen? heb je het gevoel?

denk dat jouw gedachten bepaalde gebeurtenissen kunnen voorzien, in gang kunnen zetten, of de wereld (mits geoefend) voor jou kunnen vergemakkelijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wat je denkt en hoe je voelt, reflecteert op alles om je heen. Hoe mensen op je reageren is een spiegel voor hoe je over jezelf denkt en wat je gedachten zijn.

Toegevoegd na 58 seconden:
Door af te stemmen op de gedachten van een ander en daar zelf op te reflecteren zorg je er weer voor dat er geen verwarring ontstaat.. Dat zou je vergemakkelijken kunnen noemen, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, mijn gedachten maken mijn omgeving, mijn omgeving reageert op mijn gedachten. Want gedachten kun je voelen, ideeën kun je aanvoelen. Dat verandert de zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker.. ik heb altijd geweten dat bepaalde gebeurtenissen in mijn leven door mijzelf over mij zijn afgeroepen..
Wat ik uitstraal trek ik aan..
Dus andersom ook: ik kan het mezelf zo makkelijk of moeilijk maken als ik zelf wil..dat is mijn keuze..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag Chris... (welkom bij de familie)

Ja die zijn heel belangrijk... Waarom omdat de negatieve emoties heel penetrant zijn, kijk maar naar de krant, het nieuws op TV enz enz... Het schalt de huiskamer binnen of je wilt of niet en dat is allemaal negatief nieuws... Het positieve nieuws is zacht, terughoudend en veelal valt het weg tegen de negatieve nieuwsterreur..

De gedachten die ik heb, zijn van nature verbindend en liefdevol... Daarom hebben die zo´n impact op de omgeving... Ik ben een rustpunt en een verdesbaken, maar wel,in stilte... Mannen snappen er meestal niets van, ook op GV, mannen snappen XiniX veel minder dan vrouwen... Vrouwen pikken dat van nature veel sneller op... En daarmee heb ik een sterke invloed op de wereld om me heen... In het dagelijkse leven heet ik niet voor niets Shanti... En dat betekent de vredebrenger... vandaar...

Ja ik voorzie heel vaak zaken die nog moeten gebeuren en zetten vaak zaken op de rails of in beweging, ook op GV, maar overal waar ik me laat zien... Het is zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn gedachten hebben via mijn handelingen grote invloed op de wereld om me heen.

Als ik bijvoorbeeld denk dat de afwas nodig gedaan moet worden, ga ik de afwas doen, met als zichtbaar resultaat in de wereld om mij heen een leeg aanrecht.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan trouwens ook voorzien dat mijn aanrecht later leeg zal zijn op het moment dat ik denk dat ik de afwas nodig moet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, absoluut.
Het gebeurt zelfs dat als ik in een gedachten rondje zit (met een probleem terug kom bij gedachten die ik er al over heb gehad) ik in mijn werk terug moet naar waar ik al geweest was. (brieven voor 2 of 3 huizen terug) Heel frappant, want de post was al gezet (en dat doe ik niet zelf) voor ik het dacht.
Zo zie je dat de kracht van gedachten niet eens aan tijd gebonden is.

Ik zie regelmatig dingen voor in m'n gedachten die gaan gebeuren. (een auto die straks in volle vaart de weg bezet... dan weet ik dus dat ik van die weg af moet) Maar dat zou je ook onder intuïtie kunnen vangen denk ik.

Ik denk dat ideeën die men heeft de wereld vormen. Hoe sterker/ meer het gedacht wordt hoe groter de kans dat het uitkomt (materialiseert). Gewoon lekker positief zaaien met z'n allen.

Ik weet niet zeker hoe het werkt (nou ja via alles is energie.. ook gedachten) maar ben er behoorlijk zeker van dat het werkt.