Zijn er hier mensen bij GV die elke dag bidden?

Zijn hier mensen bij GV die elke dag bidden? of zijn die hier niet te vinden!(voor het eten en daarna, s'avonds voor het naar bedgaan) Zo ja wat doet het met je, worden je gebeden wel eens verhoord, of heb je het gevoel dat je tegen het plavond bid, en het daarom achterwege laat.

Heb je het van huis uit meegekregen of doe je het uit je zelf. Of heb je meegekregen en heb je het vervolgens achter je gelaten.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar is dit een vraag die kennis vergroot of is dit alleen maar interesse?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik vraag me af hebben wij mensen God alleen nodig als er nood is. Leeft het nog in Nederland. Mijn kennis zal er niet door vergroten,daarvoor zal ik mijn best moeten doen om kennis te vergaren Bijbel, andere boeken, een ontmoeting met mijn medemens(en). Maar het geeft me wel een beeld van wat er in het hart leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af, waarom mensen die zeggen dat ze bidden een thump’s down krijgen. Kun jij je antwoord beter verklaren?

Het beste antwoord

Ja, ik. Ik bid voor en na het eten altijd. En 's avonds een persoonlijk gebed als ik ga slapen. 's Morgens wil ik het nog wel eens overslaan, slechte zaak eigenlijk.
Het geeft een zekere rust als je weet dat je niet alleen bepaalde dingen hoeft te dragen en dat er Iemand is die van je zorgen afweet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Die zijn er ongetwijfeld, maar ik hoor daar niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bidden naar een god niet direct, maar ik sta wel degelijk bij iedere maaltijd even stil bij het eten wat er op tafel staat. Gewoon een moment van bezinning, genot, algemene dank voor de luxe die we hebben en respect voor de natuur die ons te eten geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bid niet elke dag, wat wel een verplicht nummer was van huis uit. Maar ja, dat soort bidden had voor mijn geen intrinsieke waarde; je zult toch eerst echt moeten geloven.
Een schietgebedje komt nu wel geregeld voor, maar dit kan geen religieus karakter hebben, toch? Meer een verzoek om vervulling van een wens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het van huis uit wel meegekregen, maar sinds ik op mezelf woon doe ik het eigenlijk al niet meer. Maar ik heb er geen probleem mee als ik bijvoorbeeld bij anderen eet en die doen het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet elke dag. Toch wel regelmatig. Het is van de ene kant inderdaad een 'gesprek' met God, daar ik wel gelovig ben. Toch helpt het 'in jezelf erover spreken' je vaak ook met het nadenken en verwerken van een wezenlijk probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik bid soms, maar dan niet die smeekbede van het ego, maar uit dankbaarheid, dat ik mag leven elke dag weer in deze liefdevolle wereld en anderen mag tegenkomen, samen mag zijn en mijn eigen ding mag doen... Wat ben ik een geluksvogel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bid niet en ben niet echt gelovig. Maar iedere dag krijg ik een mailtje van het universum, en dat is mijn bezinningsmoment, ik lees het, en ik kijk welke kant ik opga en of ik daar tevreden over ben.
http://www.tut.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zijn er vast.
Maar ik bid nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bidden doe ik altijd als ik ga eten. Ik geloof er heilig in en ik zie resultaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoeld dat gemompel wat je beëindigd met 'amen'?

Hier doe ik niet aan, omdat ik het zonde vind als mijn eten koud wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat die mensen er wel zijn, ik doe het zelf niet, hoewel ik het wel van huis uit meegekregen heb