Hoe overleef ik mijn oer saaie stage die ik 2 keer in de week heb?

Tips graag! En niet van die sarcastische..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen sarcastische tip : doe geen horloge om , verberg je klok op je mobiele telefoon . Ga niet naar de klokken kijken hoe lang je nog moet. ( Ik spreek uit ervaring , heb maandenlang oersaai werk overleefd , na een sprankelend studentenbestaan) .

Antwoorden (16)

Door een sterke meid te zijn, althans te doen alsof. Na de stage komt er vast een hele mooie periode aan met veel spanning en werkplezier.
In het leven heb je nu eenmaal ups en downs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer zelf initiatief te nemen, zoek een project wat op jou stagebedrijf blijft liggen door b.v. tijdgebrek..
handig is misschien te weten bij wat voor bedrijf je stage loopt voor betere tips
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een niet sarcastisch antwoord? Probeer er wat van te leren.. wanneer alle werkzaamheden die je mag doen voor jou te saai zijn, zorg dan dat je die heel snel en heel goed doet en vraag om andere dingen. Leer vooral dat je werk pas interessant wordt wanneer de standaardzaken snel en goed geburd zijn en je leuke dingen naar je toe kan trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven ademhalen. O sorry, dat was flauw.

Als de werkzaamheden zooo saai zijn dat je er bijna bij neervalt, waarom vraag je dan niet aan je stagebegeleider of hij ook nog andere taken voor je heeft?

Soms is dat best eng, om dat zomaar te vragen. Maar geloof me, als je iets wilt bereiken moet je je over die drempel zetten en lef tonen. Kan hij waarschijnlijk nog goed waarderen ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor opleiding doe je?
Kun je er met je stagebegeleider (van school of van de werkgever) erover praten?
Misschien kun je om meer of andere klussen vragen.
Geef dan wel aan wat voor soort klussen je wil doen en wat je van een stage verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt proberen het kantoor wat minder saai te maken. Leef je uit! Je collega's zullen er van genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens in die twee dagen in de week te analyseren waarom het werk saai is. En stel jezelf de vraag: Wat kan ik doen om het werk dynamischer te maken.

En als het dan toch echt saai blijft, zoek een andere stageplaats.

Stage is om te leren, je voor te bereiden. Zitten niks doen en vervelen helpt hier niets bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoofdvraag is natuurlijk: Waarom is het oersaai? Als het goed is is de stage onderdeel van je opleiding. ALS je stage past bij je opleiding, dan zou het het vakgebied zijn waar je aan het werk gaat als je klaar bent met je studie. Als je dat saai vind moet je bedenken of je de juiste studie hebt gekozen.

Aan de andere kant: Als de stage niet past, is ghet tijd om bij de begeleider vanuit je opleiding aan te kloppen en aan te geven wat er mis gaat. Vervolgens met je begeleidder van de uni & bij het bedrijf een gesprek aangaan om te kijken of je taken niet wat passender gemaakt kunnen worden.

In een stage is het de bedoeling dat je je vakgebied leert kennen, NIET wat het is om koffie te schenken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe overleef je je stage --> verdoe je tijd op goeievraag.nl !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben nu ook iemand lopen hier die we door drukte helaas niet altijd even spannende dingen kunnen laten doen.
Wat wel helpt is dat we hem zijn mp3speler laten gebruiken tijdens saaiere werkzaamheden, misschien dat dat bij jou ook zou kunnen.
(misschien wel beetje rare vraag om te stellen, maar als het daar echt zo saai is....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorie hoor maar vind het een belachelijk iets als iedereen met een mp3 speler op zijn hoofd zit . Beetje lastig comuniceren lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lekker muziek luisteren helpt altijd.
Ik zal je verklappen dat het werk waar jij die oersaaie stage loopt, NOG VEEL SAAIER is, want jij bent heel binnenkort weer weg, en die arme werknemers zitten er tot hun pensioen van 75 jaar... (want tegen die tijd dat zij mogen gaan is de AOW-leeftijd opgetrokken tot 75)...

Is dit wel de richting die je zoekt, als je mijn dochter was, zou ik ja adviseren: Wegwezen daar...Stop ermee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar XiniX is het doel in het leven niet voor een deel : tegen die moeilijke dingen kunnen, uren die dagen duren uitzitten , leren geduld te hebben , de relativiteit in te zien ( Hey ik zit hier me te vervelen , maar ik zit hier tenminste droog, heb genoeg te eten vandaag , heb het niet te koud en niet te warm , ik ben niet ziek , heb uitzicht op een veel fijnere baan na mijn stage, en als ik dit overwin , kom ik sterker uit de strijd en ben ik ook in staat om nog grotere uitdagingen en teleurstellingen in het leven aan te kunnen ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar er zijn twee wegen tot geluk, of je doet het meteen of je doet het nadat je je niet meer kunt verzetten...
Ik vrees, dat baantjes voor jongeren over het algemeen zeer saai zijn. Voor mij was het de reden om hard te gaan leren om nooit in zo'n werksituatie terug te komen. Als je er helemaal niet leert, ga dan naar je stage begeleider. Niet dat hij op de plank een spannende stageplaats heeft, maar misschien komen jullie er samen uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je instelling te veranderen en er wat van maken. Neem zelf initiatief om het minder saai te maken. En als dat niet lukt moet je, je afvragen of je wel het goede vak aan het leren bent.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga maar alvast bedenken of je de rest van je leven op kantoor wilt doorbrengen. Daarna heel goed bekijken waar je interesses wél liggen, en hoe je daar jouw beroep van kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een erg nuttige stage blijkbaar aangezien je er achter komt dat dit werk niet echt bij jou past.
Ben benieuwd wat je moet doen (wat voor kantoor?)

Zorg in elk geval dat je af en toe hele zinnige dingen doet en vraagt. Dat blijven mensen onthouden, vervolgens heb je dan weer erg veel tijd om te:

-internetten
-sms-en
-je huiswerk doen (als het dan toch saai is, dan maar
nuttig)
-radio luisteren
-een goede uitvinding bedenken
-dromen over je toekomst
-spelletjes spelen op internet

en nog veel meer.
Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk aan uw doel en houd u daar aan vast. (Dat werkt voor mij).
een jaar geleden