In Duitsland bestaat een subsidie regeling dat als je je oude auto laat slopen, dat je 2500 euro korting krijgt op een nieuwe zuinige auto.......

In Nederland zijn ze ook met zo'n regeling bezig.

Is er al meer over deze nieuwe regeling bekend geworden? en/of hoelang gaat het duren voordat deze regeling van ingaat?

B.v.d

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Tot op heden is er nog geen besluit door de regering genomen.maar onderstaande link kan je per dag nieuws over deze zaak geven.

Nieuw! Ontvang het laatste nieuws over subsidie op oude auto via Google Alerts.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het staat op de agenda van de milieuminister (Jacqueline Cramer), maar er is nog niets ingediend als (wets) voorstel naar de Tweede Kamer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In den Haag krijg je al €1000 voor je slopertje.

De gemeente Den Haag heeft vanaf 1 oktober 2008 een gemeentelijke subsidieregeling voor de sloop van oude particuliere personenauto's: de slooppremie. De hoogte van de premie is € 1.000,- per personenauto. De subsidieregeling is bedoeld voor Haagse eigenaren van een particuliere personenauto met een datum eerste toelating (DET) op de weg van 1991 of eerder of een datum afgifte deel I van 1991 of eerder. De regeling duurt maximaal tot en met 31 december 2009, zolang de voorraad strekt.