Hoe Kan ik mijn vis het beste helpen?

ik heb van de week een jong shubunkin visje gekocht maar die ligt op de grond en hangt soms zijn zij en kan wel af en toe terug rechtop hangen, maar dan na een paar seconden hangt het visje weer schuin.
helpt het om de temperatuur te verhogen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Hij zit in een aquarium

Toegevoegd na 18 minuten:
er is niks mis met het water want ik heb hem al ongeveer zo gekocht,alleen toen lag hij alleen op de grond en hing niet schuin.
en er zitten meer vissen in die het prima doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Gek genoeg hebben vissen altijd ziekte verwekkende bacteriën bij zich of zelfs parasieten.
Door verandering van water, door de stress van vervoer en het tijdelijk onderkomen in de dierenwinkel, wordt de weerstand van de vis aanzienlijk minder en krijgen verkeerde bacteriën de kans de vis ziek te maken.
Bijna altijd gebeurd dit al in de dierenwinkel.
Koop dus altijd een vis die er gezond en levendig uit ziet, goed van kleur, geen ingeklapte vinnen, geen vlekken of niet glanzend, normaal ademhalend enz.
Maar dan nog kan het gebeuren dat je vis na het kopen ziek wordt.
Doordat de vissen tegenwoordig vanuit de hele wereld naar ons toe komen, brengen al deze vissen ook nieuwe visziektes met hun mee, zo kan het gebeuren, dat een nieuwe vis in je aquarium de andere vissen ziek maakt!
het kan ook gebeuren dat de nieuwe vis van je oude vissen ziek wordt, terwijl je oude vissen er totaal geen last van hebben.
maar bijna altijd wordt de vis ziek door de stress van het vervoer.
Jouw shubunkin zal het niet redden, die is al te ver.
Helaas.
En eigenlijk zijn er nog veel meer oorzaken en redenen waardoor je vis ziek is geworden, wil ik dit allemaal hier beschrijven, dan wordt het een onleesbaar verhaal en heb ik wel 10 x zoveel ruimte nodig dan nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vrees dat je niet veel meer kunt doen want visje is waarschijnlijk ziek
fremar
13 jaar geleden
Ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat de vis gewoon ziek is, ik heb hetzelfde met een maanvis gehad en die wat een paar dagen later dood. Je zou kunnen zoeken op internet wat de temperatuur moet zijn in het aquarium. Misschien zit er te weinig zuurstof in het water of is de qualiteit van het water niet goed.

Je kan het beste even langs een dierenwinkel gaan om te informeren denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is er iets mis met de vis zijn waterblaas. Hiermee kan een vis drijven/zinken bepalen.
Hier kun je weinig aan doen bij vissen, en het komt vaker spontaan voor.

Als het mijn vis zou zijn zou ik hem euthanaseren. (doden dus)

Ik heb dit wel eens bij mijn eigen vissen gedaan, en de meest humane manier om dit te doen is de vis te vangen met een beetje water, in een bakje te doen, en een paar minuten in de vriezer zetten. Dit klinkt heel cru, maar de temeratuur van de vis zal geleidelijk zakken, waardoor de vis snel zijn bewustzijn kwijtraakt en daardoor kalm inslaapt.

daarna kun je hem gewoon door de wc spoelen.