Hoe maak je een functioneel ontwerp (voor website)?

Graag duidelijk en makkelijk uitleggen (op mbo niveau)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (3)

is al vaker over gesproken hier, kijk bv eens op http://www.mijn-eigen-website.nl/

Toegevoegd na 45 seconden:
of even de zoekfunctie gebruiken hier of met google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt veel website design programma's die je helpen met het makkelijk in elkaar zetten van een website. Zorg er in ieder geval voor dat je website makkelijk is. Dat de menu knoppen duidelijk vindbaar zijn. En dat je niet tien keer door hoeft te klikken om op de juiste pagina met informatie te komen. Zorg er verder voor dat de kleuren van de lay-out niet agressief zijn. Want je wilt geen bezoekers afschrikken. Zorg er ook voor dat op je hoofd pagina duidelijk wordt wat het doel van je website is. Als het doel niet duidelijk is dan klikken mensen weg.

Tot slot als je reclame op je website gaat zetten zorg er dan voor dat die reclames niet hinderlijk zijn. Probeer ze zoveel mogelijk in de pagina te implementeren zodat het lijkt of ze horen bij je pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Sorry Jef, een -. Een functioneel ontwerp is geen webdesign en bevat geen tips hoe je de website moet optimaliseren. Een functioneel ontwerp beschrijft in detail (tot op knop, link etc. niveau) hoe de site moet reageren, welke controles moeten worden uitgevoerd en hoe de gebruiker de website ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heeft iemand mijn antwoord als niet waardevol gemarkeerd?
paulus811
13 jaar geleden
Dat heb ik erbij gezet. Je tips zijn wel goed, maar het is geen antwoord op de vraag. Vandaar de min.
Je begint met op te schrijven wat moeten mensen kunnen doen op de website. Dat kan tweeledig zijn, taakgericht(een taak die ze moeten doen) of informatiegericht(wat ze moeten lezen).
Dit probeer je zo fijnmazig mogelijk op te stellen, bijvoorbeeld in stappen.

Als je dat dan in kaart hebt dan kun je zaken die bij elkaar passen, bij elkaar zetten. Dan heb je eigenlijk al een functioneel ontwerp wat makkelijk te vertalen is naar wat er uiteindelijk getoond moet worden en uit hoeveel soorten pagina's of functionaliteit de website gaat bestaan.