Ik ben op internet, heel anders dan in rl (real life). Hoe verander ik dat :S ?

Ik ben op msn, en internet enzo, altijd heel spontaan, en veel opener. Terwijl in rl (real life) ik juist heel stil en gesloten ben. Ik ben eigenlijk 2 personen. Vandaag zeiden wat vrienden ook dat ik gewoon die persoon van msn moet zijn. Op msn kan ik vanalles bedenken om over te praten. Terwijl in rl weet ik dat vaak niet zo goed. Ik vind het zelf irritant. Ik heb al verschillende van die trainingen gedaan tegen verlegenheid, maar ik val vaak weer terug, ik ben gelukkig nu wel wat zekerder en let niet meer zoveel op van wat andere van me denken. Maar ik wil gewoon ook in rl die spontane persoon kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Het is vooral belangrijk om jezelf te zijn. Wanneer ben je nou echt jezelf, in real life of op internet? Ik ken je niet maar ik denk toch in real life. Je moet niet willen veranderen, je hebt hier duidelijk al wat pogingen naar gedaan en je bent weer teruggevallen. Iedereen is anders op internet omdat het veiliger is. Mensen passen zich heel snel aan aan hun omgeving, dus vaak is iemand thuis al anders dan op bv op het werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch normaal? Op het net en die andere media, blijf je toch vrij anoniem en kun je b.v. een vraag negeren, terwijl je in het echte leven daar niet voor kunt weg lopen.
Door het veel met mensen omgaan,zal je dat steeds beter gaan lukken en zul je tot de conclusie komen, dat je wel degelijk één mens bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je al veel mensen die je via msn kent al irl ontmoet hebt. Dan zul je merken dat die ook vaak anders zijn dan op msn. Msn is nu eenmaal allemaal wat anoniemer, je kunt weggaan als je wilt, en doen alsof je een ander bent. Je kunt de ander laten denken dat je mooier, ouder, jonger bent dan irl.
En dat veranderen, dat gaat wel, maar langzaam met de jaren. Helaas hoort het bij je leeftijd, maar je groeit er overheen (dat is mij ook gelukt)
succes en veel plezier op msn en in rl
anneliez
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Ik zei niet dat jij zo doet, maar het praat gewoon makkelijker als je iemand niet ziet. Dat is ook als je een lastig of persoonlijk gesprek moet houden met iemand, dat gaat veel makkelijker als je naast elkaar loopt, dan hoef je elkaar ook niet steeds aan te kijken
Dat is normaal. Op internet heb je geen persoonlijk contact, je hoeft de persoon niet in zijn ogen te kijken. Hij ziet je niet, je hebt niets om onzeker over te zijn.
IRL is het contact/communicatie iets complexer en kan je het niet wegsteken. Maar je bent zeker geen twee verschillende personen.
En je hoeft niet onzeker te zijn, gewoon jezelf zijn en aanvaarden wie je bent. Breng respect op voor een ander en die zal dat meestal ook beantwoorden met respect.