Als je maar één keer leeft en het leven is wat je er zelf van maakt, waarom krijgen we dan niet allemaal dezelfde start?

n.v.t.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (6)

omdat je er zelf wat van moet maken, wat voor de een wat makkelijker zal gaan dan voor een ander?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen wordt geboren, dat is een feit omtrent dezelfde start, maar direct daarna komen pas de verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met het aantal gouden lepels, wat voorhanden is. Als je in een welgesteld/rijk gezin geboren wordt dan heb je direct al een voorsprong, dat is nu eenmaal zo.
Niemand (nou ja, bijna niemand) zegt dan ook,dat het leven rechtvaardig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het leven niet eerlijk is. Lang niet alles is eerlijk verdeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
krek!
Je krijgt altijd dezelfde start, de geboorte. Maar het maakt verdomd veel uit waar je wiegje staat. Hier word het verschil al gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn twee stellingen, voor jouw vraag
die je allebei in twijfel kan trekken.

Je weet niet of je maar een keer leeft.
Misschien maakt iedereen vele levens mee en hangt het er van af, wat je met dat leven doet, hoe je in het volgend leven ter wereld komt.

Het leven is wat je er zelf van maakt, dat is ook betrekkelijk. Deze stelling zou niet gelden als we allemaal dezelfde start zouden krijgen.

Het zou best kunnen dat jij zelf in een vorig leven
hebt "bepaald", bewust of onbewust, welke start je
in dit huidige leven moest maken.
Maar daar het beste van en dan krijg je in een volgend leven een betere start.

Ik zeg niet dat het zo is.
Ik zeg dat dit een mogelijkheid zou kunnen zijn.