De Libelle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok op de Libelle, maar het kan ook nog de Margriet zijn.
Het is toch lood om oud ijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk de libelle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veronica-gids
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bíjna goed ; da's de nummer 2.
De Libelle of de margriet of voetbal tijdschrift denk ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gidsen/visies maar ook roddelbladen denk ik (party/story) en meidenbladen (fancytina/hitkrant/break-out) en de donald duck niet te vergeten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk de playboy
als je ook de abbonementen meetelt

Toegevoegd na 1 minuut:
er worden er elke maand 75199 verkocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht de Linda
13 jaar geleden
Sowieso de Donald Duck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je abonnementen meerekent is het de donald duck!

Bijna 320.000 oplages per week!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom krijgen wij nou weer minnen? :-P
Het is toch zo.. DD komt al 4x vaker uit als andere tijdschriften, dus kan me niet voorstellen dat ze minder worden verkocht eigenlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kudos voor Oom Donald!
De veronica gids. Meer dan een miljoen per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
donald duck denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van HOI kun je de oplagecijfers per kwartaal van zo ongeveer elk in Nederland gepubliceerd tijdschrift opvragen. Met de module uit de link kun je alle gegevens die je wilt bekijken met elkaar combineren, en bekijken in een excell-sheet.

Dan blijkt dat het tijdschrift met verreweg de allergrootste oplage de Allerhande is, maarja, die is dan ook gratis.

Zoek je op uitsluitend betáálde abonnementen en losse verkoop, dan is de onbetwiste winnaar de Kampioen, met een oplage van ruim 3,5 miljoen !! Daarbij kan de bekende (en ongetwijfeld beter gelezen) Libelle nog niet eens in de schaduw staan met een oplage van 449.454 stuks.

De Veronicagids is een goede tweede (met bijna 850.000 stuks). Ook in de top tien vinden we het blad van de vereniging Eigen Huis, en Villla D'Arte. Libelle staat pas op de vijfde plaats.

(Cijfers zijn over het tweede kwartaal van 2010).

(Leuke module om een beetje mee te spelen trouwens.)

Toegevoegd na 3 minuten:
De module werkt als volgt :
Kies voor het tabblad tijdschriften.
Stap 1 : kies 'titel'
Stap 2 : klik op het dubbele pijlte naar rechts om alle titels te selecteren
Stap 3 : Kies 1 (totaal betaalde gerichte oplage) of 3 (totale oplage)
Stap 4 : Kies de gewenste periode (hier de meest recente, Q2 2010)
Download in gewenst formaat , en selecteer in excell op oplagecijfers.