Kan je opdrukken, terwijl er iemand op je rug zit? Is het mogelijk?

Ik heb het volgens mij ooit in een film of reclamefilmpje gezien. Dan is een bodybuilder met een vrouw op zijn rug aan het opdrukken en de vrouw leest ondertussen een krantje. De vrouw is waarschijnlijk een model, dus die zal wel iets van 50 kilo wegen. Maar is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (6)

als je sterk genoeg bent in je armen en benen is dat mogelijk ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is mogelijk.
Getrainde gewichtheffers kunnen heel veel gewicht omhoog drukken. Ook tov hun eigen gewicht.
Dan kan je ook wel jezelf opdrukken met 50 kg extra op je schouders.

Ps. Ik heb wel eens iemand ergens bezig gezien die zichzelf met 1 hand kon opdrukken...ook zo iemand kan dat extra gewicht wel aan.

Toegevoegd na 12 uur:
Link naar filmpje toegevoegd van opdrukken met 1 hand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een aantal jaren aan fitness gedaan en na een tijd trainen kon ik bij bankdrukken 115 kg drukken.

Opdrukken met een mevrouw op de rug moet dan ook lukken.

Vervelende aan fitness is dat als je een paar weken niet traint, in verband met vakantie bijvoorbeeld, dat je meteen weer een heel stuk terugvalt in gewicht dat je kan pakken. Je raakt dus nooit uitgetraind.
13 jaar geleden
Ja hoor kan, ik kon het met me teckeltje op de rug, ja ja ja weegt heel wat minder, maar ben dan ook een vrouw :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan zeker! Ik doe al jaren aan fitness en kan dit met gemak. Ja, de vrouw moet geen 100 kilo wegen maar zolang zij onder de 70 kg weegt dan lukt mij dit best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk en overtuig jezelf....

Of zoek op www.youtube.com bij:
push ups with person on top
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk filmpje, echter hij drukt niet het volle gewicht van de dame...haar massa middelpunt ligt niet boven de schouders maar ergens bij het middel.
Derhalve zal hij , vanwege hefboom werking, ca 60% van het gewicht van die dame moeten opdrukken.
Wel maakt de manier waarop de dame zit op zijn rug dat de man erg sterke buikspieren moet hebben om gestrekt te blijven.