Ik wil een romantisch diner maken voor mijn vriend! Nog leuke tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Bovenstaande zijn erg goede ingrediënten!

Maar nog een belangrijke tip!
Zet er niet teveel druk op voor jezelf! Hou de sfeer relaxed en open, verwacht niet te veel van een "vast scenario" want alles loopt altijd anders dan gepland.

Zorg dat je vriend zich relaxed voelt en niet het gevoel heeft dat je iets speciaals van hem verwacht. Op die manier zal hij open zijn en veel gezelliger! Zorg voor wat humor of speelse opmerkingen, dit werkt altijd goed.

En een "personal touch" waaruit blijkt dat je het speciaal voor hem doet. Dus iets waarvan je weet dat hij dat extra lekker vind (eten of drinken) of een klein speels cadeautje. Dit hoeft niet per se iets gekocht te zijn, als het maar persoonlijk is :)

maar je mag wel een compliment van hem verwachte voor al je moeite hoor ;)

Leuk idee! Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je mooiste tafellinnen,kaarsen, lekker flesje wijn, romantische muziek en een verleidelijk geklede dame, zijn onmisbare ingrediënten er voor. En uiteraard lekker eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Kaarsen
-Klein verlichting
-Rozenblaadjes
-Leuke muziek op de achtergrond
-Lekker eten
en veel genieten van het eten en van elkaar natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaarslicht en sexy lingerie

(het eten is minder belangrijk...)
13 jaar geleden
http://www.webwinkel-centrum.nl/Lingerie/index.php/bazoonl/Eetbare+Lingerie

hier kan je eetbaar lingerie kopen.
misschien wat als toetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romantiek is niet voor ieder hetzelfde. De één ziet het als een kaarslichtdinner en een ander wil iets op het strand bij de ondergaande zon. De maan speelt ook dikwijls een grote rol. Maar in een boshut gevlucht voor een onweersbui en dan warme grutjes met stroop eten is ook best romantiek.
Klassiek bij jezelf thuis is: gedempt en warm licht, een behaaglijke temperatuur, candellightmuziek, en niet vergeten: een menukaart met een mooie sierlijke letter.
En omdat het natuurlijk ook wel een tijdje moet duren: meerdere gangen, kleine porties, bijzondere dingetjes erbij niet te snel na elkaar opgediend en iets dat je niet in een hap en een schrok naar binnen kunt werken. Laat de biefstuk dan maar als een schoenzool zo taai wezen, de aardappels nauwelijks beter dan rauwe suikerbieten te prakken en de groenten zo onkouwbaar als gras en riet, wat lang duurt op zo een avond is lekker en met een zoete wijn (met mate hoor en twee soorten) is alles weg te spoelen. Het toetje moet echt het sluitstuk zijn. Hoog vooral, dus geen crempje of vlaatje in een laag bakkie of schaaltje maar echt een toren ervan. Ga de hoogte in! En als ie daar echt lang over doet is dat het teken dat de avond klonk als een klok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romantische muziek, geurkaarsjes, en rozen(blaadjes) doen het hem meestal wel.

En natuurlijk een beetje eetbaar voedsel. :P

Veel succes ermee in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet om lekker in je vel te zitten, dus misschien je lekkerst zittende (doch erg mooi bij die broek passende) schoenen aan, en misschien naar de sportschool om lekker je hoofd leeg te sporten.