Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat wordt ie wel! Mensen zijn daar werkelijk mee bezig bij het Nederlands Bijbelgenootschap. De Bijbel in Gewone Taal.

Een voorbeeld:

1 Tessalonicenzen 5:14-16 in de NBV:
14 Wij sporen u aan, broeders en zusters, iedereen die zijn dagelijks werk verwaarloost terecht te wijzen, de moedelozen hoop te geven, op te komen voor de zwakken, met iedereen geduld te hebben. 15 Zie erop toe dat niemand kwaad met kwaad vergeldt en streef altijd naar het goede, zowel voor elkaar als voor ieder ander. 16 Wees altijd verheugd (…).

1 Tessalonicenzen 5:14-16 in 'gewone taal':
14 Vrienden, ik wil dat jullie gewoon je dagelijks werk blijven doen. Als iemand dat niet doet, zeg er dan iets van. Als mensen het moeilijk hebben, spreek ze dan moed in. Kom op voor de zwakken. Heb met iedereen geduld. 15 Word niet kwaad als iemand je slecht behandelt. Wees goed voor elkaar en voor iedereen. 16 En wees altijd blij.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De NBV, (nieuwe Bijbel ertaling is een paar jaar oud en in zeer duidelijk hedendaags Nederlands geschreven.

Misschien heb je nog een oude bijbel?

Toegevoegd na 1 minuut:
ertaling = vertaling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gebeurt zo nu en dan wel eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom de min als ik mag vragen? Ik begrijp em niet ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk,omdat je zo als gewoonlijk geen echt antwoord geeft op de vraag.
Als dat niet al gebeurt zou zijn konden we er al helemaal niks van begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek is ook al een stuk makkelijker om te lezen..
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding