Heb je een speciale opleiding nodig als je later in de journalistiek wilt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ja de opleiding fotografie&journalistiek tenminste in mbo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een opleiding Journalistiek kan handig zijn...
Maar er zijn ook journalisten die zich bezighouden met een speciaal deel van het nieuws, bijvoorbeeld politiek of wetenschap - dan is het handig als je in dat gebied een opleiding hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, school vd journalistiek. Een HBO opleiding. Veel journalisten hebben een academische opleiding, bijv politicologie of Nederlandse taal en letterkunde of Massacommunicatie.

Daarnaast is het een beroep waar je meestal 'inrold'. Dus ervaring opdoen en netwerken.

Heb je journalistieke aspiraties? Wat heeft je voorkeur, schrijvende pers of RTV? Huis aan huisbladen zitten te springen op goede kopij. Help een buurthuis, vereniging of asiel met het schrijven van leuke artikelen. Ga met leraar Nederlands praten over begeleiding, neem zitting in de redactie van de schoolkrant.

Meer intresse in RTV? Meld je aan bij een lokale omroep. Ga naar opnamen van uitzendingen, bijv DWDD of Radar. Vraag of je eerder mag komen om ook de repartitie bij te mogen wonen.

Ga naar een radiozender, 3FM, 538 of regionale zender en kijk eens rond.