kan je zo iemand vertrouwen (zie extra uitleg)

ik chat al bijna een maand met jongen die ik heb ontmoet via een amerikaanse chat hij zelf woont in australië en het klopt want hij heeft mij een keer gebeld en er was niks mis met zijn stem dus het is geen vieze oude pedo..en de tijden kloppen ook .Maar hij is verliefd op mij geraakt en ik heb hem nog nooit een foto van mezelf verstuurd...ik weet ook niet hoe hij eruit ziet..maar ik vind zijn karakter wel leuk... hij zei een keertje tegen mij dat hij niet naar school gaat maar werkt en na een week zei hij dat hij vakantie heeft..ik zit nu heel erg te twijfelen of ik hem moet vertrouwen en een foto van mezelf versturen want dat ben ik van plan hij heeft het nog nooit aan mij gevraagd...

Nb hij is 17

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou loenie... waarom zou dat niet te vetrouwen zijn?
omdat hij aan de andere kant van de wereld woont??
nee ik vind je reactie best te ver gezocht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is en kwestie van vertrouwen,

Antwoorden (9)

ja waarom zou je dat niet doen, een foto opsturen daarmee staat hij niet aan je deur..
heb je ook een foto van hem..
vraag erom, dan maak je een ander beeld van een persoon waar je mee chat...
ik zie er geen verdacht iemand in, en wie weet ontstaat er een leuke vriendschap ook al is het aan de andere kant van de wereld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vele kilometers digitaal, dus geen probleem op dit moment. Pas wel op met je adres en telefoonnummer geven. Als die langs wil komen prima, pik je hem op van het vliegveld, kun je altijd nog omdraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon een keer chatten met de webcam dan weet je zeker met wie je te doen hebt.
Hij kan makkelijk een foto van iemand anders laten zien.
Maar als jou gevoel goed is kun je de gok wagen.
Veel chatplezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de ene kant wil ik jou wijzen op een vooroordeel van jou: pedo's zijn geen oude vieze mannetjes, maar twintigers. Dat geld misschien niet voor RK geestelijken, maar wel voor normale mensen. Maar als die jongen echt 17 is, dan is hij toch strafbaar bezig in NL en in AU(stralia).

Ten tweede, wil ik een idee bij jou wegnemen, dat verliefdheid zonder elkaar gezien te hebben realistisch is. Voor jou niet en voor hem niet. Bovendien twijfel ik aan zijn geestelijke vermogens als hij op een meisje van 14 valt en bovendien waarschijnlijk nauwelijks een opleiding heeft.

Mijn advies: blijf verre van die valkuil, en richt je op jongens van jouw klas of sportvereniging. De afstand is domweg veel te groot. Hoeveel uur vliegen ? 24 of zo iets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto via internet versturen is niet handig , als ie eenmaal op internet zitten krijg je hen r nooit meer vanf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwa.. Vertrouwen is goed. Controle is beter.

Maak een account aan op google oid, en eenn yahoo messenger account. Vervolgens nodig je hem uit om een keer via de yahoo te chatten. Als je wilt, zou je je eventueel een ouder kunnen vragen om even mee te kijken, buiten beeld uiteraard. Als dat je een fout gevoel geeft: Afkappen, en dan heb je geen probleem: Je kan dan gewoon je tijdelijke account sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het niet doen. Te riskant. Maar ook zo'n verre afstand relatie is nooit goed je weet maar nooit. Je moet een keer een boek over zo'n verhaal lezen en dat is echt gebeurd het heet: Webcam, vriendjes en andere rampen moet je echt lezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp heel goed je twijfel... hij is verliefd op je karakter en jij wilt hem een foto sturen...je zegt vertrouwen...na een maand, wat wil jijzelf hiermee bereiken, ben jij ook verliefd op hem, zonder hem ooit een keer gezien te hebben...

Ik denk dat ik maar 1 antwoord heb: bij twijfel niet doen!

Wacht nog even een poosje, kijk hoe het verloopt...succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heb je jezelf al een antwoord gegeven. Luister naar je eigen gevoel en die twijfelt sterk. Dus wees niet eigenwijs en laat je verder niet overhalen. Nu heb je het nog onder controle....
Sterkte !!!