Wie heeft informatie over: In de jaren 60-70 was er een voorval waarbij 2 kinderen overleden nadat hun lichamen beschilderd waren met goudverf.

Dit werd gedaan omdat ze als engeltjes moesten optreden. Ze werden onwel en overleden daarna.
Ik zou graag meer details over dit voorval willen vinden.
De informatie komt van iemand die het leuk vond om te onderzoeken of bepaalde detectives, mysteries etc. echt waren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die iemand is niet meer beschikbaar voor navraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Nooit van t voorval gehoord, maar t is wel goed mogelijk, de huid heeft namelijk ook zuurstof nodig en als die dat dus niet krijgt 'stikt je huid' en daar kan je dan ook aan overlijden. (Komt ook voor in een james bond film maar dan met ruwe olie.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mythbusters hebben dit eens uitgeprobeerd, omdat het ook in een Bond-film voorkomt. Een van de twee mythbusters werd beschilderd met goudverf en werd kort daarna zo beroerd dat ze hem snel ontverfd hebben. Het schijnt dat deze verf je huid zo afsluit dat je er acuut onwel van wordt.