hoe moet ik een einde maken aan het bezoek van een wesp?

de wesp zit hier binnen en heeft al 1x gestoken. dat was toen ik hem wilde doodslaan dat niet raak was met de krant. gestoken in mijn hoofd. nu voel ik mij bedreigd en wil ik van de wesp af maar ik durf niet veel te doen. wat is nou het beste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goede vraag zeg....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beest stak omdat jij begon ;p
Er is nu minder gewoon voedsel voor wespen, dus komen ze nu op zoete dingen af, en die zijn vaak te vinden in de omgeving van mensen. De wespenval zoals eef beschrijft is het handigst.
Snuffel
13 jaar geleden
Niet doodslaan, wespen zijn aan het uitsterven en zeer nuttig voor de bestuiving van bloemen.

Het beste antwoord

Snij een limonade fles doormidden.
En zet de fles,met de hals op de kop in de onderste helft.
Doe in de onderste helft wat aanmaaklimonade,of als je dat niet hebt wat fris met wat suiker.
De wesp zal in de fles kruipen,maar kan er niet meer uit komen.
Maar als je er acuut vanaf moet,dan toch proberen te vangen,of even deuren en ramen open en proberen naar buiten te jagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Kijk wel effe of je een fles hebt zonder statiegeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit idee heb ik nu uitgevoerd
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zetten ze op ons werk ook geregeld neer omdat daar de afvalcontainers wespen aantrekken.
Zo gemaakt ,en het kost niks,alleen de limonade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wesp laat zich nu niet veel zien. ik denk dat die wil gaan slapen. maar als hij dorst krijgt vannacht dan staat er limonade klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zie je de fles, die kennelijk ook voor vissen gebruikt wordt: http://www.home.zonnet.nl/rsetteur/vissenval/image/petfles.gif. Hang hem verticaal op en doe er een laagje limonade in en hij doet het.
Snuffel
13 jaar geleden
Wel een beetje zielig, zo'n langzame dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is zielig maar hij ligt nu dood in de limonade

Andere antwoorden (6)

zet een of meerdere ramen open. de wesp zal uiteindelijk, als hij zijn kans ziet, toch naar buiten willen. Is ook nog eens de meest milieuvriendelijke oplossing, al zal je de wesp nu misschien het liefst de nek omdraaien.
13 jaar geleden
Smeer een boterham met wat jam en leg die in een half open plastic zak. Als de wesp zich tegoed doet aan de jam vouw dan de zak dicht en zet hem buiten of sla hem plat als je wraakgevoelens groot zijn, maar voorzichtig buiten zetten lijkt me succesvoller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kennis van mij roeit professioneel wespennesten uit, maar of hij ook voor èèn wesp komt, denk ik niet. Dus het lijkt mij het best, dat je een vliegenmepper omdoopt tot wespenmepper en daarmee op jacht gaat. Met een vliegenmepper heb je meer kans van raken dan met een krant, omdat je met de krant veel te veel lucht verplaatst, waardoor de wesp weg is voordat je met de krant bij de wesp bent.
jc54
13 jaar geleden
Koop voor heel weinig geld een elektrische vliegen ( wespen) vanger, je gaat met het ding heel rustig naar de wesp toe en als hij de draadjes raakt is hij dood, je hoeft niet te meppen en niet om je heen te slaan, maar gewoon rustig naar hem toe, SUPER oplossing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een keer slaan en nu raak!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wesp houdt niet van wind.

Zet de ramen open, en jaag hem weg met de ventilator aan een verslengsnoer.