Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vriendin is verdrietig

Mijn bff (14) heeft een tijdje geleden te horen gekregen dat haar opa minder dan een jaar te leven heeft hierdoor haalt ze de laatste tijd slechte cijfers weet iemand hoe ik haar moet opvrolijken of hoe ik haar het beste kan helpen want weet het niet zo goed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
557

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ga gezzelig wat doen met haar dan vergeet ze het
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vergeet ze het alleen op korte termijn.
Het is ook nogal wat wat je vriendin te horen heeft gekregen. Het belangrijkste wat je kunt doen is luisteren als zij erover wil praten. Je hoeft niet eens zo heel veel terug te zeggen. Alleen luisteren en af en toe ja-knikken (of humhum zeggen, dat je het hebt begrepen) is genoeg.

Je zou haar kunnen vragen of ze zin heeft iets leuks met jou te doen, zo af en toe. Maar als ze dat niet wil, niet je zin doordrijven. Daar help je haar niet mee. Probeer het een tijdje later dan nog eens.

Wees er voor haar in deze moeilijke tijd. En daar hoef je niet eens zo heel veel voor te doen. Gewoon er zijn. En vraag gerust aan je vriendin waar ze zelf behoefte aan heeft.

sterkte en lief dat je dit vraagt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je samen met haar een plakboek maken met al haar herinneringen aan opa, grappige verhalen over opa's, haar foto's met opa en nieuwe foto's die ze nu nog kan maken. Een heel boek vol herinneringen...voor als ie er straks niet meer is!! Het is natuurlijk niet leuk om er mee bezig te zijn, maar samen iets maken ter nagedachtenis kan wel therapeutisch werken! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een dagje vrij van school een neem een beauty dag maskertjes haar masker make up nagellak en lekkeer tutten met thee enzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding