Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kiest bijna 40 procent op GV géén beste antwoord ?

Als mijn berekening klopt, kiezen veel vragenstellers géén beste antwoord (35 á 40%).
Alhoewel dit natuurlijk niet hoeft en het aantal te verdienen punten geen reële waarde heeft, spreekt hier toch wel een vorm van waardering uit. Al is het alleen maar voor de moeite die de GV-ers nemen om een antwoord te geven !?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
990

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste mensen die dit overkomt:

- vergeten de vraag te sluiten
- Vinden geen van de antwoorden een correct antwoord
- Vinden het lastig om te kiezen uit meerdere zeer sterke antwoorden

Toegevoegd na 1 minuut:
Grappig trouwens: Jouw vraag (http://www.goeievraag.nl/vraag/voorrang-situatie.68944) heeft ook geen beste antwoord. Waarom niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De meeste leden die geen Beste Antwoord kiezen, zitten hier nog maar erg kort. Na een dag of een week zijn ze meestal alweer gevlogen. In die korte tijd hebben ze nog niet ontdekt dat je een Beste Antwoord kan kiezen.

Dan heb je ook nog wat ''ervaren'' leden die niemand een Beste Antwoord geven, omdat ze vinden dat niemand boven een ander staat en dat ze allemaal evenveel moeite hebben gedaan om een goed antwoord te geven.

Overigens verkies ik zelf wel altijd een Beste Antwoord, niet zozeer om punten terig te krijgen, maar ook om het gevoel te krijgen dat ik iemand weer blij(er) heb gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vragen komen van gasten. Als deze eenmaal een antwoord hebben, laten zij die vraag voor wat het is. De vraag wordt niet afgesloten en het beste antwoord niet gegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat in sommige gevallen geen antwoord echt goed was.
of ze vinden het moeilijk om te kiezen omdat er heel veel antwoorden zijn die goed zijn.
Het kan ook zijn dat mensen het gewoon vergeten.

ik doe het wel altijd, 1x heb ik geen beste antwoord gekozen omdat er toen echt geen antwoord bij was waar ik wat aan had
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Een best antwoord moet je niet kiezen met als motivatie dat je het beantwoorden van een vraag waardeert. Tenminste, ik doe dat niet.
Ik kies alleen een antwoord als 'het beste antwoord' als je er ook wat aan hebt!
Voor anderen, die ooit tegen deze vraag aanlopen en de antwoorden nalezen is dat ook veel duidelijker.

Zijn er meerdere beste antwoorden, dan kies ik de eerste, 'beste' beantwoorder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige antwoorden kunnen als beste beschouwd worden.
Er zijn ook vragen , waarin je bijvoorbeeld vraagt naar ervaringen of zo... en dan is een 'beste antwoord' niet altijd relevant vind ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had in veel gevallen moeite om het beste antwoord te kiezen, meestal omdat ik vond dat er meerdere goeie antwoorden bij zitten, misschien dat dit ook voor meerdere gv-ers telt?

Meestal krijgt iedereen wel een reactie van me, vind ik wel zo netjes omdat ze de moeite hebben genomen de vraag te beantwoorden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is mij 1 keer overkomen
ik was toen net actief op GV en wist niet hoe of wat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak een kwestie van desinteresse,of onwetendheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat had ik ook in het begin wist eerst niet wat dat betekende maar nu doe ik ook wel maar soms niet want dan vind ik dat alle antwoorden goed zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik voor mezelf spreek: soms is er geen beste antwoord voor mij bij en soms heb ik simpelweg geen zin (shame shame) om een beste antwoord te kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om voormezlefte sprken:
ik doe het lievr niet..omdat iedereen z'n best doet en ik alle antwoorden nou eenmaal waardeer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding