Waarom sturen mensen elkaar via de hyves plaatjes met van die engelachtige afbeeldingen?

Het valt me op als je zo eens op hyves struint dat een aantal mensen dat doen bij elk bericht Heeft dat een aparte betekenis?

Toegevoegd na 20 uur:
Dit bedoel ik!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat hyves echt een soort moderne variant op het poezie-album is met voornamelijk meisjes (tot een jaar of 50) die dat helemaal geweldig vinden. Sommige fora met dezelfde doelgroep zitten er ook helemaal vol mee ; elke dag wordt erlkaar met een vrolijk glitterend engeltje goedemorgen, beterschap, sterkte of een prettige verjaardag gewenst, onderschriften bevatten kunstige collages met huisdieren of lievelingsdieren van 250 x 1000 pixels, en als het effe kan ook nog een leuke paarse krulletter om je boodschap mee te delen.

De enige betekenis die het heeft is dezelfde als waarom meisjes overal gekleurde plaatjes op plakken ; ze vinden het zelf helemaal schattig, en denken dat een ander het ook leuk vind om elke week zo'n nutteloos geillustreerd ; prettig weekend'-berichtje te krijgen.

Affijn, voor mij is het zo ongeveer de belangrijkste reden om op Hyves maar ook op dergelijke fora maar niet te veel tijd zoet te brengen. Want het is in de regel ook best wel een beetje tekenend voor het niveau......

Toegevoegd na 2 minuten:
De pest is altijd dat het echt heel lief bedoeld is (beetje kleinemoeitegrootplezier-lief) en je dus nog moet oppassen ook iemand mee te delen dat je werkelijk kotsmisselijk wordt van die vreselijke jeuk-plaatjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
is altijd een genoegen om je verhalen te lezen... veel beter dan een plaatje :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu lig ik echt -vooral om dat eerste gedeelte- helemaal in een deuk! :-))))) Jammer dat ik geen mooie plus in schitterende krulletters kan geven :-p

Andere antwoorden (8)

Omdat dat vaak van die standaardplaatjes zijn die je op sites als krabbelme.nl ofzo kunt krijgen. Inderdaad vaak mierzoet maar ik denk dan maar: Ach, het is goed bedoeld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze dat leuk vinden!
Ik word er persoonlijk kotsmisselijk van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja idd valt mij ook regelmatig op ,en dan ook nog met een tekst erbij prettige vrijdag of prettige zaterdag ,tja je moet er van houden.Het betekent niks hoor ,die mensen vinden dat mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net als mensen op bepaalde forums, die alleen maar 's morgens posten: "Goedemorgen! Fijne dag allemaal!", en 's avonds: "Welterusten allemaal!" Daar heb ik ook niets mee, maar als zij dat nou leuk vinden, wie ben ik dan om daar wat van te zeggen of niet dan ... ;-)
De plaatjes zijn zo zoet dat je tanden uit je mond vallen als je er langer dan 3 seconden naar kijkt.
Uitgangspunt voor dit plaatjesfestijn is om 'goed te doen' voor de ander. Daarvoor is het concept 'kant-en-klare-goedheid' uitgevonden waar zoetgevooisde mensen fantasieloos uit kunnen putten om de ander te verrassen met iets 'heel aparts'.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en werkelijk zum Kotzen.....
itsme
14 jaar geleden
:-)
Bij sommige mensen zie je gewoon elke dag zo'n ding staan. Gestuurd door dezelfde persoon. Wat een geslijm. Gelukkig heb ik niemand in mijn lijst die die dingen naar me stuurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen hebben niks beters te doen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige zijn doorstuurmails,als je het aan zoveel vrienden door stuurt,krijg je een berg geluk,een grote geldsom en meer van die ongein.Ik verwijder ze gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het erg irritant. Vooral wanneer er wordt gedreigd; "wanneer je dit niet binnen 15 minuten door stuurt aan teminste 10 personen dan....". Gaat bij mij rechtstreeks de prullenbak in. Misschien zijn er toch mensen die zich er wat van aan trekken van die dreigementen.