Lijken huisdieren op hun baasje? of andersom?

Of is dat slechts schijn? En hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Huisdieren lijken in gedrag op hun baasje... Het baasje past zich niet aan het huisdier aan, dus moet het huisdier zich wel aan het baasje aanpassen...

Een hond heeft een baasje, een kat heeft personeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. vooral dat van die katten. Onze katten konden je ook aankijken met een blik van : "Vind je ook niet dat je me eten moet geven?"
wanneer je een huisdier aanschaft, kies je natuurlijk een beest wat je leuk vindt, dus waar je wat van jezelf in kan vinden. in die zin zegt een huisdier wel wat over zijn of haar baasje.
volgens een artikel op nu.nl is daar ook onderzoek naar geweest en blijkt het te voorspellen welk hondenras iemand heeft. zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het algemeen vinden we dat mooi of aantrekkelijk dat het meeste op ons lijkt (even buiten het aangeleerde vanuit tijdschriften en mode). Daarom vinden we onze eigen kinderen mooier dan die van een ander. Dit is ook nodig, want die moeten we de meeste liefde geven.

Mensen kiezen hun huisdier en niet andersom, dus de mens beslist zelf welk dier hij neemt en dat is het dier dat hij het mooiste vindt.

Nu deze twee zaken gecombineerd: we kiezen de mooiste, dus die het meeste op ons lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het wel andersom. Mijn vader is in twee afzonderlijke gevallen door een kat uitgekozen als baasje. Hoogstwaarschijnlijk waren ze allebei jong door hun vorige eigenaar op straat gezet, en om wat voor reden dan ook vertrouwden ze hem wel en niet de andere mensen op het terrein.
Wij hebben 2 duitse herders thuis.(rashonden)
We hebben voor de herder gekozen om zijn intelligentie, moed, en trouw.
In tegenstelling tot de algemene opinie dat deze honden een afschrikwekkend karakter hebben, durf ik te stellen dat onze honden de liefste te wereld zijn. Ze hebben nooit één klap of schop gehad, en als zodanig kennen ze de mens ook alleen maar als vriendelijk, en zo treden ze ons ook tegemoet.
Dat, even los van hun karakter, is onze verdienste...
Maar ik ben mij er ook terdege van bewust dat genoemde honden ook voor hele andere doeleinden gebruikt kunnen worden, en dan heel erg op hun baasjes kunnen gaan lijken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ze hebben nooit één klap of schop gehad, en als zodanig kennen ze de mens ook alleen maar als vriendelijk, en zo treden ze ons ook tegemoet.
Dat, even los van hun karakter, is onze verdienste…" Een dier met respect en liefde behandelen vind ik geen verdienste. Eerder de plicht van de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt groot gelijk, maar ik heb dit als voorbeeld aangehaald omdat, als je ze wel zou slaan, ze wel degelijk op hun baas gaan lijken..