Is een hond onhygienisch?

De haren ruiken niet altijd even lekker.. En er komen allemaal van die kleine schilfertjes van hun huid.
Ze vegen nooit hun kont af en dan gaan ze op je bank zitten... en die poten zijn vies...

Kan dit invloed hebben op je gezondheid? Is dit dus echt zo vies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.5K

Het beste antwoord

De mens ruikt niet altijd even lekker, er komen allemaal kleine schilfertjes en haren af, ze gaan op bankjes zitten en daarna met dezelfde broek op jouw bank, met de schoenen waarmee ze buiten lopen komen ze ook binnen...
Dus feitelijk geldt bijna alles wat je opsomt ook voor mensen. Mensen vegen hun kont doorgaans af met wc-papier, maar ja... Die hond kan dat niet. (En gelukkig hoeven en kunnen wij niet zelf onze kont schoon te likken, brr.)
Een hond houdt zichzelf schoon. Als z'n vacht is, kun je 'm wassen. Eigenlijk is ie dus zo vies als je 'm toelaat te zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+:)

Andere antwoorden (3)

als je alleen je toevoeging leest zou je haast denken dat je het over een bejaarde hebt ;) maar een hond is niet per definitie vies, ze kunnen wel, zoals de meeste dieren, ziektes overbrengen. Maar als je ze niet in je gezicht laat likken, en je handen wast na intensief contact, is er weinig aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond is op zich niet vies, maar doet buiten soms vies en wel overal aan ruiken en snuffelen. Zelf maken ze zich ook schoon door overal aan te likken. de hond op zich word ook niet ziek dus als je zelf op tijd je handen en of gezicht desinfecteert is er niets aan de hand. Veel plezier met je hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond is niet bepaald hygienisch. Wanneer ze buiten zijn, lopen ze door de poep en pies van andere honden. Ze likken eraan, en in het ergste geval eten ze het ook nog op. Dus als ze op je bank gaan liggen is dat niet echt fris.
Maar ja.....ze zijn wel leuk. Dus als je, je huis goed schoonhoud en je wast je handen na aanraken zal je er niet ziek van worden. Laat ze liever niet in je gezicht likken. Maar als je het bovenstaande leest zal de behoefte ook minder zijn denk ik.
Nog iets positiefs over de hond: Omgang met een hond, dmv aanraking en wandelen verlaagd te bloeddruk!