Is het gevaarlijk om met onweer achter het raam te gaan staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Nee, onweer zoekt geen ramen op. Onweer zoekt hoge punten op.

Boven in een kerk toren achter een raampje zou ik niet doen, maar thuis of zelfs een appartement kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. niet gevaarlijker dan ergens anders in huis.

Bliksem zoekt de voor electriciteit kortste weg naar de grond. Dat houdt in de praktijk in dat het altijd via een hoog punt in de omgeving in zal slaan, omdat transport via water / daken ed. 'korter' is dan door luchlagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zo gevaarlijk als overal in huis: 1 op de 50.0000.0000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het onweer zelf is niet gevaarlijk maar wel de harde wind die er vaak bij komt. Dus daarom kan je beter niet te dicht erbij staan als je veel bomen in de buurt hebt.