- Maak een blad waarop je jezelf voorstelt aan de leerlingen die op je kunnen stemmen. Naam en achternaam.
- Zoek eventueel een leuke slogan met je naam in verweven. bv: Met Fien 10 op 10
- Vat daar kort 3 puntjes op samen waar jij dit jaar zou willen voor gaan in de leerlingenraad. Zorg dat ze haalbaar zijn en dat het de andere leerlingen aanspreekt. - Schrijf ze op die manier zodat de leerlingen zien dat je het voor iedereen wil doen en niet enkel voor jezelf. bv: Ik zal er proberen voor te zorgen dat WE dit jaar nieuwe voetbalnetten krijgen op school. Voetbal is TOP!
- Werk met kleurtjes.
- Vraag aan de juf/meester of het mogelijk is om jezelf in andere klassen te gaan voorstellen en je puntjes te verduidelijken.
- Hang je affiches uit op plaatsen waar de andere leerlingen het goed kunnen zien.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door je assertief op te stellen!
Stel dingen aan de kaak die jullie als leerling niet bevallen en niemand durft te zeggen tegen de leraar. Neem het voortouw en laat zien dat je niet bang bent om het woord te voeren.
Laat de leerlingen voelen dat je voor hen op kunt komen.
Doe het wel altijd netjes, overschreeuw niet en ben niet zo brutaal dat je laat voelen dat jij het wel even weet en de rest geen zeggenschap of invloed heeft. Zorg dat je niet alleen jouw mening laat tellen maar dat je anderen ook respecteert en laat argumenteren. Met bescheidenheid kom je er niet, dus je moet wel zorgen dat je op een populair niveau terecht komt, door mee te doen, ideeën aan te dragen en ook niet te beroerd bent om ook wel eens een klusje aan te pakken.
13 jaar geleden
Neem het voortouw en start een campagne. Voorbeelden in het groot, kijk naar de verkiezingen en hoe doet de president het in Amerika. Laat handlangers vertellen hoe goed je bent. Dat komt tien keer beter over als dan wanneer je het zelf doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leerling kan verkozen worden in de LeerlingeNraad door zich verkiesbaar te stellen, en aan zijn/haar omgeving te laten weten dit werk graag te doen.

Vooraf leest hij/zij de statuten en het huishoudelijk reglement van de Leerlingenraad goed door, zodat hij/zij weet waar hij/zij aan begint.

Als hij/zij een bepaald item op school belangrijk vindt om aan de orde te stellen, zou hij/zij hier alvast medestanders voor kunnen zoeken, en het item vervolgens onder de aandacht van de zittende Leerlingenraad kunnen brengen. Vervolgens schrijf je er een stukje over in het leerlingenblad. Of je schrijft eerst een stukje over het item, en daarna over het aantal medestanders en het doorgeven aan de Leerlingenraad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg dat je correct schrijft en spreekt. Veel resultaten die een leerlingenraad kan behalen, worden bereikt door goede communicatie en bevlogenheid voor het onderwerp.