Dit is nodig voor de #RTLWeerfoto : http://bit.ly/buok1X moet ik mn foto's aanpassen? of zo standrd verzenden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

- Let bij het maken van foto's met normaal formaat op de boven en onderzijde! Die kunnen sneuvelen bij overzetten van 'ouderwets formaat' naar breedbeeldformaat!!!! Voor degene die met pixelgrootte werken en het beeld kunnen aanpassen: bijv. 1050 x 590 of 1280 x 720

- GEEN gekantelde/staande foto's!

- Ze moeten scherp zijn(!) met voldoende resolutie (tussen de 50 en circa 800kb)

- Per definitie moeten ze rechtenvrij zijn (dus niet van een andere internetsite gehaald) en het liefst niet naar andere TV-stations verzonden. Er mag ook geen zichtbare reclame op staan !

- Verstuur ze in een jpeg formaat! Comprimeer desnoods, maar zorg dat de foto scherp blijft.

Bovengenoemde is wat op de site staat, dus lijkt het mij dat ze hem zelf overzetten mits mogelijk. Voor de zekerheid zou je hem ook kunnen aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als tie meer dan 800 KB is? Wat moet ik dan doen? Mijn foto is 2,9 MB. of hoef ik daar niks mee te doen?
sterredag
13 jaar geleden
even verkleinen, moet meer dan de helft kleiner worden, kan makkelijk in paint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook programma's waarmee je de kwaliteit kan instellen om zo de foto onder de 800Kb te krijgen (ipv te verkleinen)
In computertermen: Verklein je foto naar 1280 pixels breed. Knip daarvan vervolgens een deel uit van 720 pixels hoog. Je hebt nu een foto van 1280x720 die geschikt is voor rtl's breedbeeld. Als je dit opslaat is de file hoogstwaarschijnlijk ook meteen kleiner dan 800kb.

Voor de duidelijkheid vertaald naar normale termen: Print je foto uit op 16 centimeter breedte. Knip daarvan een deel uit van 9 centimer hoog. Je hebt nu een foto van 16 bij 9 centimeter die precies in een breed fotolijstje past.

Overigens kunnen ze bij rtl ook prima beeldbewerken hoor, als de foto de moeite waard is.